04:01|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 10 شهریور 1399 - 11:12
کد خبر: 14963
یادداشت:

سردرگمی مستاجران از قیمت‌های نجومی مسکن

با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی قیمت مسکن به صورت نجومی نسبت به سال گذشته افزایش یافته و این امر باعث شده که خیلی از مستاجران توانایی پرداخت اجاره مسکن را نداشته باشند.
سردرگمی مستاجران از قیمت‌های نجومی مسکن

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، نبود ثبات در بازار مسکن و افزایش سرسام آور قیمت این روزها در شهری مثل ارومیه هم دیده می‌شود به طوری که اجاره‌های منازل در این شهر سربه فلک کشیده و نفس مستاجران را  بریده است.

در این میان خیلی از مستاجران در به در دنبال پیدا کردن یک سرپناه برای خود و خانواده خود هستند که بسیار نگران کننده است و از همه مهمتر آن مستاجرانی هستند که توانایی فراهم کردن اجاره یک خانه را هم ندارند.

تلختر از همه این‌ها کارگران روز مزد شهر هستند که اکثر روزهای سال کاری پیدا نمی‌کنند و هیچ در آمد دیگری برای پرداخت چنین اجاره‌های بالا را ندارند و پرداخت اجاره برای آنها جز شرمندگی و مشقت چیزی دیگری ندارد.

گرانی قیمت اجاره بها از سوی مالکان واحدهای مسکونی جوانانی که به تازگی زندگی مشترک خود را آغاز کردند را  با مشکلات  مواجه کرده است و این یک نگرانی بسیار بزرگی است که می‌تواند تهدیدی برسلامت روح و روان و اجتماعی جامعه باشد.

جای تعجب دارد که نرخ یک منزل در شهر ارومیه با نرخ منزل مشابه در شهرها بزرگ برابری می‌کند و این بسیار نامتعارف است.

انتظار می‌رود مالکان واحدهای مسکونی حال مستاجران را درک کنند و مسئولین ذیربط با نظارت و قیمت گذاری از افزایش سرسام آور اجاره‌های منازل در این شهر جلوگیری کنند که اگر نظارتی نباشد صاحبان املاک و مالکان منازل هرطور که میلشان بکشد رهن و اجاره واحدهای مسکونی را افزایش می‌دهند که این امر باعث آشفته شدن قیمت‌ها در بازار مسکن می‌شود.







 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

جعفر یگانه پسر
1399/06/11 - 04:52

سلام بنده بیشتر از3ماه بود دنبال خونه بودم مجبوری یک میلیون دویست خونه گرفتم درامدم هم نهایت مشه2میلیون خدایش پیگیری کنین حداقل یه فکری کنن به خدا شرمنده خانواده هستیم ممنون

فرشاد
1399/06/11 - 02:46

سلام بخدا من الان دقيقا ٣ ماه دنبال خونه ميگردم ٣٠ تومن رهن دارم ماهي ١٥٠٠ هم كرايه ميتونم بدم ولي هيچ كيسي پيدا نكردم