01:58|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 10 شهریور 1399 - 10:26
کد خبر: 14962
یادداشت:

کام تلخ گوجه‌ کاران آذربایجان‌غربی

گوجه کاران آذربایجان‌غربی چند سالی است که در زمان فروش محصول خود با نبود بازار مناسب روبه رو می‌شود و این مشکل امسال نیز برای گوجه کاران استان تکرار شده است.
کام تلخ گوجه‌ کاران آذربایجان‌غربی

سرویس اقتصادی باریش‌نیوز، صنعت کشاورزی در آذربایجان‌غربی سال‌هاست که مورد کم لطفی قرار گرفته و بسیاری از کشاورزان در هنگام فروش محصولات کشاورزی خود با نبود بازار فروش مواجه می‌شوند.

اغلب جمعیت روستا نشین آذربایجان‌غربی به کار پرورش و تولید محصولات کشاورزی مشغول هستند و از این طریق امرومعاش می‌کنند.

کاشت محصول گوجه فرنگی یکی از تولیدات اصیل در استان است و به عنوان یک ظرفیت مناسب اقتصادی به شمار می‌رود اما متاسفانه به علت كمبود سرمايه در گردش در بخش صنايع تبديلی و نيز از دست دادن بازار برخی از كشورهای هدف در صادرات با مشکلاتی در زمینه فروش رو به رو شده و این عامل سبب زیان به گوجه فرنگی کاران را در پی دارد.

چندی پیش سید سلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه در نشستی که با حضور تعدادی از مسئولان بخش کشاورزی برگزار شد بر خرید تضمینی محصولات کشاورزی با قیمت مصوب تاکید کرده و اظهار کرد: قیمت گذاری بر روی محصولات باید با احتساب هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت صورت پذیرد.

وی همچنین در ادامه حمایت از کارخانجات صنایع تبدیلی برای تبدیل و صادرات محصولات کشاورزی را ضروری دانسته و خواستار تقویت پشتیبانی سازمان صمت استان از این تولید کنندگان شد.

ذاکرهمچنین بسترسازی مناسب در کشورهای مقصد را جهت اجرای تعهدات ارزی صادرکنندگان محصولات کشاورزی مهم دانست و گفت: حمایت از صادرکنندگان محصولات کشاورزی حمایت از کشاورزی است و با توقیف کارت بازرگانی صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان آذربایجان‌غربی؛ کشاورزی آذربایجان غربی را توقیف می‌گردد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در پایان از مسئولین مربوطه خواستار حمایت جدی از کشاورزان؛ کارخانجات صنایع تبدیلی و صادرکنندگان محصولات کشاورزی شده و کوتاهی دستگاه‌های اجرایی در این امر را غیر قابل چشم پوشی دانست.
صنعت کشاورز
ی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی در آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود و نیاز است دستگاه‌های متولی اهتمام ویژه در این بخش داشته باشند تا تولید کنندگان محصولات کشاورزی در هنگام به ثمر نشستن محصول تولیدی و ارائه آن به بازار فروش با مشکل بازار فروش نامناسب همراه نشوند. 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید