18:54|شنبه, اردیبهشت 15 ,1403
تاریخ انتشار: 06 شهریور 1399 - 11:52
کد خبر: 14957
یادداشت:

کودکان کار واقعیت تلخ یک جامعه

کودکان کار واقعیت تلخ یک جامعه هستند و در شهر ارومیه نیز کم نیستند کودکانی که به جای پرداختن به بازی‌های کودکانه در سطح شهر در پی یک لقمه نان می‌گردند.
کودکان کار واقعیت تلخ یک جامعه

 سرویس اجتماعی باریش نیوز، کودکان کار، واقعیت تلخ جامعه هستند که پشت چراغ قرمزهای چهارراه‌های شهر به دنبال یک لقمه نان حلال می‌گردند.

کودکان کار همه دلخوشی و تفریحشان با همسن و سالان خود در چهار راه‌های شهر ارومیه است همان جا که رزق و روزی خود و خانواده‌هایشان را تأمین می‌کنند.

برخی از این کودکان کار الفبای زندگی خود را نه پشت نیمکت‌های مدرسه بلکه در پشت همین چراغ قرمزهای شهر یاد گرفتند.

کودک کار در شهر کم نیست و به وضوح در سطح شهر دیده می شوند و ما بی تفاوت از کنار آنها رد می شویم اما این بی تفاوتی انگار به مسئولین هم سرایت کرده  که هیچ کاری برای آنها نمی کنند.

کودکان کار یک واقعیت تلخ در جامعه و شهر هستند و با دیدن آنها سر چهارراه ها خاطر همه ما مکدر می شود،و نباید از کنار این موضوع به سادگی رد شد چون آن ها در معرض ابتلا به آسیب های اجتماعی و حتی پیوستن به باندهای خلافکار قرار دارند و باید مسئولین ذیربط گره از کار این کودکان باز کنند.

کودکان کار تنها به کار کردن در خیابان وصل نمی شود و تعدادی از این کودکان کار در کارگاه ها ، کار خانه ها،ساختمان ها و منازل ساعاتی از عمر خود را برای امراع معاش خانواده سپری می کنند و از مهمترین  مشکلات این کودکان مزد ناچیز و ناعادلانه ایی است که بدلیل کم سن بودن دریافت می کنند.

در این میان برخی از کارفرمایان بعد از رسیدن کودک کار به سن 18 سالگی و برای اینکه از قانون کار و بیمه منعش کند او را اخراج می کند و این کودک در سنی که باید بیشتر کار کند از کار بیکار می شود و در معرض آسیب های اجتماعی قرار می گیرد.




 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید