00:59|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 05 شهریور 1399 - 11:15
کد خبر: 14950
یادداشت:

جلوگیری از قاچاق کالا و نقش آن در رونق تولید

قاچاق کالا یکی از بزرگترین معظلاتی است جلوگیری از این امر می‌تواند باعث تقویت، رونق و جهش تولید در یک جامعه شود.
جلوگیری از قاچاق کالا و نقش آن در رونق تولید

 سرویس اقتصادی باریش نیوز، آذربايجان‌غربی 960 كيلومتر مرز مشترك با كشورهای تركيه، عراق و جمهوري خود مختار نخجوان دارد که این امر باعث شده به یکی از دروازه‌های اروپایی و آسیایی کشور در ورود و خروج کالا تبدیل شود.

ورود خروج کالا از مرزهای آذربایجان‌غربی باعث شده این استان با گسترش قاچاق کالا در مرزهای خود مواجه شود و اگر از آن جلوگیری نشود می‌تواند تبعات زیادی را در پی داشته باشد.

آذربایجان‌غربی در کشف کالاهای قاچاق امتیاز بالایی را در سال‌های اخیر به خود اختصاص داده است مبارزه و جلوگیری از قاچاق کالا در مرزهای استان می‌تواند باعث کاهش عرضه محصولات خارجی شود و این مهم سبب افزایش و جهش تولید کالای داخلی برای رفع نیاز مردم خواهد شد.

قاچاق کالا در واقع یکی از مشکلات بزرگ در حوزه کسب و کار به ویژه برای فعالان اقتصادی است و عرضه کالای قاچاق با قیمت ارزان‌تر از تولیدات داخل باعث می‌شود که محصولات داخلی بازار فروش خود را از دست بدهند.

برای تحقق این امر باید تمامی موانع سر راه تولید داخلی رفع شود تا چرخ واحد‌های تولیدی استان سریع‌تر از هر زمان دیگر بچرخد، یکی از این موانع مهم قاچاق کالا می‌باشد که ضربه سختی به کالاهای داخلی می‌زند و باید از سوی مسئولین ذیربط تدابیر لازم در این مورد اتخاذ شود.

رونق و تحقق در کالاهای داخلی و مبارزه با کالای قاچاق باعث اشتغالزایی در استان نیز می‌شود ولی اگر در جلوگیری از ورود کالای قاچاق در مرزهای استان کوتاهی شود باعث بیکاری خیلی از کارگران می‌شود.

قاچاق در واقع فرصت‌های سرمایه گذاری برای اشتغال موثر در رشد تولید داخلی را از بین می‌برد و تاثیر زیادی در انحراف مسیر سرمایه‌گذاری را دارد.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید