08:50|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 01 شهریور 1399 - 13:10
کد خبر: 14928
یادداشت:

فصل سرما در راه است/ قطور خوی را دریابید

فصل سرما در راه است و اغلب واحدهای مسکونی تخریب شده در منطقه زلزله زده قطور خوی بازسازی نشده و مردم در چادرها به سر می‌برند که این امر نیازمند توجه ویژه مسئولان را می‌طلبد.
فصل سرما در راه است/ قطور خوی را دریابید

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، اوایل اسفند ماه سال گذشته زلزله‌ای با قدرت 5/7 ریشتر در بخش قطور خوی روی داد که این زلزله در خسارات زیادی به برخی از روستاهای این منطقه وارد کرد.

بیشتر خانه‌های مسکونی در تعدادی از روستاهای بخش قطور خوی بر اثر این زلزله آسیب جدی دید و تعدای نیز به صورت کامل تخریب شد.

مسئولان شهری و استانی از همان روزهای ابتدایی وقوع زلزله از مناطق زلزله دیده و خانه‌های تخریب شده بازدید کردند و وعده‌های گوناگونی برای بازسازی منازل و رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان این منطقه عنوان کردند.

 از سوی دیگر با توجه به شیوع بیماری کرونا زلزله زدگان قطور خوی شرایط بسیار سختی را متحمل شدند و روزهای سختی را در انتظار رسیدن به خانه‌ای امن و برخورداری از امکانات مناسب سپری کردند.

طبق دریافت تماس‌های مردمی از منطقه زلزله زده قطور خوی، در حال حاضر که نزدیک به 6 ماه از وقوع زمین  لرزه در این بخش گذشته است حمایت قابل توجهی از زلزله زدگان این منطقه صورت نگرفته است و انتظار می‌رود مسئولان در این شرایط سخت به وعده‌های خود عمل کنند.

 عملیات بازسازی واحدهای مسکونی از اواسط فصل بهار در این منطقه آغاز شده و افرادی که از توان مالی کمتری برخوردار هستند هنوز که هنوز است نتوانستند سرپناهی برای خود تهیه کنند و همچنان در چادر به سر می‌برند. 

 فصل سرما در راه است و در شرایطی که بسیاری از خانواده‌های آسیب دیده از زلزله قطور نتوانستند واحدهای مسکونی خود را ساماندهی و احداث کنند از این رو از مسئولان و متولیان امر انتظار می‌رود با جدیت بیشتری وارد عمل شوند و شرایط نابسامان بخش زلزله زده قطور خوی را ساماندهی کنند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید