16:37|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 19 مرداد 1399 - 10:49
کد خبر: 14843
یادداشت:

بوستان‌های شهر ارومیه نیازمند گسترش و توسعه

ممنوع بودن ورود به بوستان‌های ارومیه در شرایط کرونایی فرصت مناسبی ایجاد کرده تا از این فرصت برای توسعه و گسترش هر چه بیشتر فضاهای سبز شهری در ارومیه استفاده شود.
بوستان‌های شهر ارومیه نیازمند گسترش و توسعه

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، وجود بوستان‌ها و فضای سبز شهری تأثیر بسزایی در بهبود کیفیت زندگی شهروندان و زیباسازی منظر شهری دارد.

دسترسی به هوای پاک و سالم، کسب نشاط و شادابی و دوری از آلودگی‌ها، ورزش و پیاده روی، رفع خستگی، گریز از یکنواختی زندگی از جمله مواردی است که شهروندان می‌توانند در فضاهای آرام بوستان‌های شهر به آن دسترسی داشته باشند.

شهر ارومیه با توجه به شرایط جغرافیایی از آب و هوای بسیار مطلوبی برخوردار است اما افزایش زندگی شهر نشینی و به طبع آن افزایش استفاده از وسایل نقلیه عمومی و شخصی سبب شده تا در برخی از مواقع شاهد آلودگی هوا باشیم.

از این رو کنترل تردد وسایل نقیله و افزایش سرانه فضای سبز شهری تا حد بسیار زیادی می‌تواند از بروز آلودگی هوا در ارومیه جلوگیری کند.

با وجود اینکه ارومیه از فضای سبز و بوستان‌های متنوع برخوردار است اما مشاهدات میدانی و برخی از پیام‌های مردمی از سوی شهروندان حاکی از آن است که نیاز است تا بوستان‌های این شهر بیش از این ارتقاء یابند و از امکانات بسیار خوب و مجهزی برخوردار باشند.

 تعدادی از پارک‌ها در برخی از مناطق ارومیه حتی فاقد  ضروری‌ترین امکانات مانند نبود سرویس بهداشتی هستند که این امر ضعف بزرگی در سطح شهر به شمار می‌رود.

در حال حاضر که به سبب شیوع ویروس منحوس کرونا ورود به پارک‌های سطح شهر ارومیه از سوی مسئولین شهری ممنوع اعلام شده است، فرصت خوبی برای افزایش امکانات و ارتقاء سطح کیفی فضای سبز شهری به وجود آمده که نیازمند توجه ویژه متولیان امر است.

ارومیه ظرفیت بالقوه‌ای برای افزایش توسعه شهری دارد و این امر زمانی تحقق پیدا می‌کند که مسئولین بتوانند زیرساخت‌های توسعه شهری را به خوبی فراهم کرده و در این راستا به صورت هدفمند گام بردارند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

علیرضا
1399/05/20 - 13:29

ممنوعیت در کدام بوستان رعایت می شود