06:08|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 16 مرداد 1399 - 12:04
کد خبر: 14837
به مناسبت روز خبرنگار:

خبرنگاران طلایه‌داران جبهه آگاهی و زبان گویای جامعه

خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای جامعه هستند.
خبرنگاران طلایه‌داران جبهه آگاهی و زبان گویای جامعه

سرویس فرهنگی باریش‌نیوز؛ خبر و خبرنگاری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در عصر کنونی به عنوان مهم‌ترین رکن اطلاع رسانی بوده و حتی از آن به عنوان خمیر مایه ارتباطات نیز نام برده شده است. 

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک خبرنگار، داشتن عشق و علاقه و قریحه روزنامه نگاری است. بر همین اساس، کسی باید وارد عرصه جذاب، پرخاطره و در عین حال پرمخاطره روزنامه نگاری شود که ضمن داشتن این استعداد ذاتی، از هنر واژه گزینی، شم خبری، حوصله زیاد و نگاه موشکافانه و دقیق نیز برخوردار باشد.

 خبرنگار باید با پرهیز از احساسات، سعی کند رویدادها را همان طور که اتفاق افتاده است روایت کند، نه آن طور که خود خواسته اتفاق بیفتد.

خبرنگاران در محل وقوع رویدادها، چشم و گوش جامعه هستند. آن‌ها از طرفی عهده‌دار وظیفه، کشف حقایق، انعکاس سریع و صحیح واقعیات و هشدار در مورد رویدادهایی هستند که به منافع ملّی، اعتقادات، فرهنگ مردم و ارزش‌های انسانی آسیب می‌رساند و از طرف دیگر، باید با درک موقعیت رسانه، اختیارات، مسئولیت‌ها و وضع رقیبان، به بقای رسانه بیندیشند.

بنابراین برشمردن اهمیت کار، خطرهای آن و ویژگی‌های این حرفه، در عین کمک به افراد در خصوص ورود یا انصراف از این عرصه جذاب و پرمخاطره، قلمرو کار در این حرفه را نیز روشن‌تر می‌کند.

هفدهم مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است تا این روز بهانه‌ای برای قدردانی از زحمات این قشر از جامعه باشد.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید