11:52|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 16 مرداد 1399 - 09:24
کد خبر: 14834
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش:

کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان بازگشایی شد

پس از اعلام ستاد استانی مبارزه با کرونا و با رعایت پروتکل های بهداشتی کتابخانه‌های عمومی در سراسر آذربایجان‌غربی از 15 مرداد ماه بازگشایی شد.
کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان بازگشایی شد

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش‌نیوز اظهار کرد: با رعایت دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هماهنگی با ستاد استانی مبارزه با کرونا و همچنین شرایط جدید حضور و استفاده مراجعان، کتابخانه‌های عمومی سراسر استان آذربایجان‌غربی از پانزدهم مردادماه بازگشایی شد.

وی افزود: بر این اساس و با تأکید بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد استانی مبارزه با کرونا، بخش مخزن کتابخانه‌های عمومی به صورت بسته اداره خواهد شد و سالن‌های مطالعه در کتابخانه‌های عمومی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تغییر در چیدمان میز و صندلی‌های مطالعه با ظرفیت 50 درصد فعال خواهند بود.

این مسئول ادامه داد: همچنین در صورت افزایش متقاضی،  استفاده اعضا از سالن‌های مطالعه با رعایت نوبت امکان پذیر است و اجرای برنامه‌های فرهنگی به شکل حضوری (جمع خوانی، نقد کتاب، کتاب‌خوان) تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود و کتابخانه‌های عمومی استان برنامه‌های ترویجی و فرهنگی را در فضای مجازی اجرا خواهند کرد.

وی عنوان کرد: لازم به ذکر است که بابت دیرکرد منابع به امانت رفته در زمان تعطیلی جریمه‌ای توسط کتابخانه‌های عمومی دریافت نخواهد شد.

معصومی گفت: حضور اعضای کودک در این مرحله امکان پذیر نیست، ولی والدین می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز فرزندان خود را امانت بگیرند و بخش نابینایان و ناشنوایان نیز کماکان تعطیل خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: پیش از این کتابخانه‌های عمومی استان در یکم تیرماه، بازگشایی شده بود که با ابلاغ ستاد استانی مبارزه با کرونا از پنجم تیرماه، فعالیت خود را بدون حضور اعضاء ادامه دادند و در مورد ادامه فعالیت در روزهای آتی نیز تابع دستورالعمل‌های ستاد استانی مبارزه با کرونا خواهند بود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید