08:29|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 15 مرداد 1399 - 12:58
کد خبر: 14831
یادداشت:

مراقب باشید با استفاده نادرست از ماسک کرونا نگیرید

باید بدانیم که استفاده از ماسک تنفسی بدون رعایت برخی نکات و اصول بهداشتی هیچ تأثیری در برابر پیشگیری از ویروس کرونا ندارد.
مراقب باشید با استفاده نادرست از ماسک کرونا نگیرید

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، چندی روزی است که آذربایجان‌غربی از نظر شرایط کرونایی، از وضعیت قرمز به وضعیت هشدار رسیده است و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اجتناب از تجمعات همچنان در اولویت مبارزه با این ویروس منحوس قرار دارد.

 مقامات بهداشتی مرتب به مردم توصیه می‌کنند که برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به چشم‌ها، بینی و دهان خود دست نزنند و حدالامکان در مکان‌های عمومی از ماسک و دستکش استفاده کنند.

بسیاری از مردم بر این عقیده هستند که اگر از ماسک و دستکش استفاده کنند در معرض مبتلا به ویروس کرونا قرار نمی‌گیرند! اما این تفکر کاملا نادرست است.

افزایش شیوع کرونا سبب شد تا بیشتر مردم در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده کنند و در براساس دستور ستاد مقابله با کرونا استفاده از ماسک در ادارات و سازمان‌های دولتی اجباری شد.

اما بسیاری از مردم با وجود اینکه ماسک می‌زنند با استفاده صحیح از این کالای بهداشتی که این روزها سپردفاعی کرونا شده است آشنا نیستند از این رو نیاز است تا به استفاده صحیح از ماسک دقت بیشتری داشته باشند.

عضو کمیته کشوری کرونا در این مورد می‌گوید اگر هنگام برداشتن ماسک در محیط آلوده باشیم شانس انتقال ویروس کرونا از طریق دهان، بینی و ترشحات آن‌ها افزایش پیدا می‌کند همچنین برخی افراد برای خوردن، آشامیدن، استراحت یا تنفس راحت‌تر، ماسک را روی چانه خود قرار می‌دهند که این امر احتمال انتقال ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.

این مسئول معتقد است احتمال آلودگی بخش‌هایی از صورت مانند زیر چانه به ویروس کرونا زیاد است به همین دلیل افراد نباید ماسک خود را زیر چانه قرار دهند.

باید بدانیم که استفاده از ماسک تنفسی بدون رعایت برخی نکات و اصول بهداشتی هیچ تأثیری در برابر پیشگیری از ویروس کرونا ندارد از این رو باید دقت بیشتری در استفاده صحیح از ماسک تنفسی در مکان‌های عمومی داشته باشیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید