15:27|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 15 مرداد 1399 - 10:51
کد خبر: 14829
یادداشت:

حمایت، کام تولیدکنندگان عسل را شیرین‌ می‌کند

آذربایجان‌غربی ظرفیت بسیار خوبی در تولید محصول عسل دارد و در صورت افزایش حمایت‌‎ها، کام تولیدکنندگان در راستای رونق این صنعت شیرین‌تر می‌شود.
حمایت، کام تولیدکنندگان عسل را شیرین‌ می‌کند

سرویس اقتصادی باریش‌نیوز، آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های پیشتاز تولید عسل در سطح کشور است و از عواملی که در تولید عسل مرغوب در این استان دخیل بوده برخورداری از آب و هوای مناسب می‌باشد که زمینه پرورش زنبورعسل در این منطقه را به خوبی فراهم کرده است.

سال گذشته سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اعلام کرد، زنبورداران استان ۲۱ هزار و ۵۰۰ تُن عسل برداشت کردند و با بیش از یک میلیون و ۳۴۵ هزار کندو،  و این استان مقام اول کشوری را از لحاظ  تعداد کندو و تولید عسل به خود اختصاص داده است.

با توجه به این که آذربایجان‌غربی از قطب‌های مهم تولید عسل محسوب می‌شود و براساس آمارهای موجود 27 درصد نیاز عسل در کشور را تأمین می‌کند، اما زنبورداران این استان در مواقعی با مشکلات فروش عسل مواجه می‌شوند.

با توجه به مرغوبیت محصول به دست آمده از دست رنج زنبورداران استان، برند سازی این محصول می‌تواند نقش بسیار مهمی در بازاریابی و فروش آن داشته باشد. 

پرورش زنبور عسل یکی از صنعت‌های پردرآمد در استان به شمار می‌رود و در صورت حمایت و اشتغال زایی در این صنعت می‌توان تا حد زیادی به توسعه اقتصادی در استان کمک کرد.

ایجاد انگیزه و رفع مشکلات تولید کنندگان عسل برای افزایش تولید و اشتغال در سطح استان نیز از جمله مواردی است که انتظار می‌رود مورد حمایت متولیان امر قرار بگیرد. 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید