07:01|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 14 مرداد 1399 - 11:48
کد خبر: 14827
متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

شیردهی مادر به فرزند نمی‌تواند عامل انتقال کرونا باشد

محدودیتی برای شیردهی مادرانی که به کرونا مبتلا شده و در منزل قرنطینه هستند وجود ندارد و بهتر است با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام به شیردهی نمایند.
شیردهی مادر به فرزند نمی‌تواند عامل انتقال کرونا باشد


دکتر میترا حبیب زاده، متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه در گفت‌وگو با سرویس سلامت باریش‌نیوز، در پاسخ به سوال کاربران در مورد شیردهی مادران در دوران کرونایی اظهار کرد: مادرانی که از سلامت کامل برخوردار هستند می‌توانند بدون هیچ‌گونه مشکلی روند شیردهی به فرزند خود ادامه دهند.

وی افزود: مادرانی که به کرونا مبتلا و در بیمارستان بستری هستند برای آنان مقدور نیست به فرزند خود شیر دهند، بهتر است از شیردهی به فرزند خود اجتناب کنند.

دکتر حبیب زاده ادامه داد: براساس توصیه سازمان بهداشت جهانی، مادرانی که به کرونا مبتلا شدند و نمی‌توانند به صورت عادی به فرزند خود شیر دهند می‌توانند از بانک شیر استفاده کنند یا می‌توانند در صورت تأیید پزشک معالج، شیر خود را بدوشند و به فرزند خود بدهند یا زیر نظر متخصص اطفال از شیر خشک برای تغذیه فرزند خود استفاده کنند.

وی گفت: اما مادرانی که به کرونا مبتلا شده و در منزل قرنطینه هستند طبق توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی هیچ محدودیتی برای شیردهی به فرزند خود ندارند.

وی افزود: با توجه به بررسی‌ و گفته متخصصان پزشکی که تاکنون منتشر شده گویای آن است که انتقال ویروس کرونا از طریق شیر دهی به نوزاد وجود ندارد و حتی در مادران باردار هم امکان ابتلای جنین در داخل رحم مادر به کرونا وجود ندارد.

دکتر حبیب زاده اظهار کرد: اما با توجه به اینکه ویروس کرونا یک ویروس ناشناخته است و مطالعات در این مورد کم است، اطلاعاتی که در این مطالعات و بررسی‌ها کم به دست آمده نشان می‌دهد که تاکنون موردی به نحوه انتقال ویروس کرونا از طریق شیر مادر رویت نشده است. 

حبیب زاده، متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه در ادامه تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی در مورد ارتباط بین مادر و فرزند توصیه می‌کند که هنگام شیردهی مادر به فرزند، تمامی پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل باید رعایت شود و مادران حتما در هنگام شیر دهی از ماسک و شیلد استفاده کنند و وسایل‌های مشترک بین خود و فرزند را به صورت کامل شستشو دهند و از رعایت بهداشت فردی اطمینان حاصل نمایند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید