12:04|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 12 مرداد 1399 - 10:25
کد خبر: 14813
با آغاز فصل برداشت؛

لزوم حمایت از محصول گوجه‌فرنگی در آذربایجان‌غربی

گوجه فرنگی یکی از محصولات کشاورزی در آذربایجان‌غربی است که با آغاز فصل برداشت آن نیاز است تا متولیان حمایت چشمگیری از بازار فروش این محصول داشته باشند.
لزوم حمایت از محصول گوجه‌فرنگی در آذربایجان‌غربی

سرویس اقتصادی باریش‌نیوز، گوجه فرنگی یکی از عمده محصولات کشاورزی در منطقه آذربایجان‌غربی است که اغلب کشاورزان در فصل بهار به کشت این محصول می‌پردازند.

از اواسط فصل تابستان برداشت گوجه فرنگی در آذربایجان‌غربی آغاز می‌شود و طبق اعلام مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان پیش‌بینی شده است در سال جاری بیش از 253 هزار تن گوجه فرنگی از اراضی زیر کشت استان برداشت شود.

شرایط جغرافیایی برای کشت محصولات کشاورزی در آذربایجان‌غربی بسیار مطلوب است و زمینه تولید صیفی‌جات مرغوب از جمله گوجه فرنگی را در این منطقه به خوبی فراهم کرده است.

یکی از مشکلاتی که گوجه‌فرنگی کاران استان در فصل برداشت با آن مواجه می‌شوند، نبود بازار مطلوب فروش این محصول است، گرچه این وضعیت در چند سال اخیر کمی بهبود یافته اما باز هم نیاز است تا مسئولان توجه ویژه‌ به آن داشته باشند.

کمبود کارخانه‌های صنایع تبدیلی و در برخی از مواقع نبود صادرات محصول گوجه‌فرنگی در آذربایجان‌غربی بازار فروش این محصول را دچار چالش می‌کند و بیشتر کشاورزان نمی‌تواند آن طور که باید ثمره زحمات چند ماهه خود را به دست بیاورند.

چند سالی می‌شود که گوجه فرنگی کاران آذربایجان‌غربی از طریق آبیاری قطره‌ای اقدام به کاشت این محصول در زمین‌های زراعی می‌کنند و این امر فرصت مناسبی ایجاد کرده تا با مدیریت مصرف آب بتوان محصول مرغوبی تولید و برداشت کرد.

با توجه به خاک حاصل‌خیز و مرغوب در آذربایجان‌غربی، تقاضای مردم برای کاشت محصولات کشاورزی و صیفی جات از جمله گوجه فرنگی افزایش دارد و این روند می‌تواند نقش مهمی در توسعه صنعت کشاورزی داشته باشد و این امر زمانی به تحقق می‌رسد که مسئولان و متولیان از کشاورزان حمایت چشمگیری داشته باشند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید