08:50|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 11 مرداد 1399 - 11:55
کد خبر: 14809
یادداشت:

عادی انگاری کووید 19، فاجعه می‌آفریند

کرونا زندگی اقشار مختلف مردم را با چالش جدی مواجه کرده و در صورت سهل انگاری در مقابل این بیماری، باید منتظر به وقوع پیوستن فاجعه در روزهای آینده باشیم.
عادی انگاری کووید 19، فاجعه می‌آفریند

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، برخلاف برخی از عقیده‌هایی که در نخستین روزهای سال در مورد کاهش شیوع کرونا با نزدیک شدن به ایام گرم سال گفته می‌شد، اما این ویروس منفور در روزهای گرم تابستان به شدت اوج گرفته است.

چند ماهی می‌شود که آذربایجان‌غربی در وضعیت قرمز قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید 19 در این استان به شدت افزایش یافته است.

یکی از عواملی که در افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این استان دخیل است عادی انگاری این بیماری در بین مردم است که می‌تواند در روزهای آینده تبعات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

کم شدن دغدغه مردم نسبت به کرونا بسیار نگران کننده است و نیاز است تا دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بیش از گذشته رعایت شود.  

جولان کرونا در تجمعات و مکان‌های پرتردد زیاد است و متاسفانه برخی از مردم با وجود اینکه از خطر انتقال سریع این ویروس آگاه هستند اما باز هم  به برگزاری دورهمی و عروسی می‌پردازند.

در شرایط کنونی ضرورت انجام اقدامات فرهنگی برای افزایش حساسیت و آگاه سازی مردم از سوی مسئولان می‌تواند تأثیرات مثبتی در پی داشته باشد.

این ویروس ناشناخته، بزرگ و کوچک، پیر و جوان نمی‌شناسد و نیاز است تا مسئولان و مردم هر کدام در جایگاهی که هستند وظیفه خود را به نحوه‌احسن انجام دهند تا شاید بتوان از این طریق کووید 19 را کنترل و مهار کرد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید