03:46|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 09 مرداد 1399 - 11:32
کد خبر: 14802
نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان در گفت‌وگو با باریش:

عرفه، روزی برگزیده برای دعا و مناجات است

دعا و مناجات در روز عرفه بسیار سفارش شده و امسال مسلمانان می‌توانند دعای عرفه را در منزل قرائت و زمزمه کنند.
عرفه، روزی برگزیده برای دعا و مناجات است

حجت‌الاسلام محمدجواد مجتهد شبستری، نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با سرویس سیاسی باریش‌نیوز، ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان و روز عرفه اظهار کرد: عرفه روزی است که در طول سال برای دعا و مناجات با خداوند بسیار ممتاز است.

وی افزود: در روز عرفه دعا و مناجات با پروردگار بسیار سفارش شده و دعاهایی که در این روز وارد شده مانند دعای عرفه امام حسین (ع) و دعای امام سجاد (ع) یکپارچه شور، عشق و معنویت را در پی دارد و درس توحید و معنویت نسبت به پروردگار متعال را به انسان فرا می‌دهد.

حجت‌الاسلام شبستری با تاکید بر اینکه ارتباط با پروردگار در روزعرفه و عید قربان بسیار اهمیت دارد ادامه داد: روز عید قربان نیز از اعیاد بزرگ اسلامی است که همه مسلمانان این روز را جشن می‌گیرند و حجاج بیت‌الله الحرام با تقدیم قربانی به پیشگاه خدای متعال خود را به خداوند نزدیک می‌کنند.

وی عنوان کرد: قربانی کردن در روز عید سعید قربان مستحب است واطعام کردن از گوشت قربانی به فقرا و مساکین یک سنت پسندیده است.

حجت‌الاسلام شبستری خاطرنشان کرد: امسال در روز عرفه و عید قربان به دلیل شیوع ویروس کرونا تجمع مردم و برگزاری مراسم به صورت حضوری وجود ندارد و مسلمانان می‌توانند دعای عرفه را در منزل قرائت کنند و قربانی را نیز می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بین افراد بی‌بضاعت توزیع کنند.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امیدوارم خداوند به لطف احسان و نیکوکاری مردم عنایت خود را بیش از پیش شامل حال مردم قرار دهد و شر ویروس کرونا از جامعه کم و کوتاه شود. 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید