19:12|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 09 مرداد 1399 - 10:14
کد خبر: 14798

رعایت نکنید باید منتظر جریمه باشید

به نظر می‌رسد افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را در روزهای شیوع کرونا رعایت نکنند باید منتظر اعمال مجازات و یا پرداخت جریمه باشند.
رعایت نکنید باید منتظر جریمه باشید

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، آذربایجان غربی همانند بیشتر استانهای کشور در رابطه با همه گیری ویروس کرونا همچنان در وضعیت نامطلوبی قرار دارد و علیرغم اعمال یک ماهه برخی از محدودیت ها هنوز برای رسیدن به شرایط عادی فاصله دارد.

گرچه استفاده عمومی از ماسک در بسیاری از مکان ها از جمله دستگاه ها و نهادهای اجرایی افزایش یافته اما مردم همچنان در رعایت فاصله اجتماعی مطمئن برای درامان ماندن از شر این ویروس همچنان کوتاهی می کنند.

در جلسه روز گذشته هئیت دولت از طرف رئیس جمهور به وزیر پیشنهاد شد تا برای افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند مجازات هایی وضع شود و بعید نیست در روزهای آینده اگر شرایط بهتر نشود افرادی که در رعایت بهداشت کوتاهی می کنند، مجازات شوند.

البته وضع قوانین برای مهار کرونا تنها یک روی سکه است و روی دیگر سکه داشتن عزم و اراده جدی برای اعمال قوانین است والا صرف نوشتن قوانین بدون ضمانت های اجرایی نمی تواند کاری از پیش ببرد و جولان این بیماری را کاهش دهد.

دورهمی ها و تجمع های بدون رعایت درست پروتکل های بهداشتی کمین‌گاه اصلی شیوع ویروس کرونا هستند از این رو رعایت بهداشت به ویژه زدن ماسک در حال حاضر تنها راهی است که می توان با آن به مبارزه با این ویروس رفت.

هرگونه سهل انگاری و بی تفاوتی به ویژگی های تکثیر ویروس کرونا در نتیجه می تواند نه تنها یک نفر بلکه تعداد زیادی را دچار بیماری کرده و به دردسر بیندازد و چه بسا که این سهل انگاری حتی به قیمت جان هم تمام شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید