18:59|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 05 مرداد 1399 - 11:00
کد خبر: 14772
یادداشت:

خانه‌دار‌شدن، به یک رویای دور و دراز تبدیل شد!

افزایش قیمت سرسام‌آور مسکن سبب شده تا خانه‌دار شدن به یک رویای دور و دراز تبدیل شود.
خانه‌دار‌شدن، به یک رویای دور و دراز تبدیل شد!

سرویس اقتصادی باریش‌نیوز، سال جاری با شیوع ویروس منحوس کرونا آغاز شد و در ابتدای سال، بسیاری از کسب و کارها دچار مشکل شدند.

در این میان افزایش سرسام‌آور قیمت اجاره‌بها  که از سوی مشاوران املاک و صاحبان واحدهای مسکونی به مردم پیشنهاد می‌شود، بیانگر بی ثباتی قیمت در بازار مسکن را نشان می‌‍دهد.

شرایط نامناسب اقتصادی و عدم ثبات در بازار سبب شده تا مردم با مشکلات بسیار زیاد مالی مواجه شوند از این رو افرادی که مستأجر هستند بیش از سایر مردم دچار سردرگمی شده و با سختی رو به رو شدند.

آشفته بازار مسکن به طرز عجیبی در استان‌های بزرگ و همچنین در آذربایجان‌غربی سیر صعودی پیدا کرده و فشار مضاعفی را به اجاره نشین‌ها وارد می‌کند.

متاسفانه می‌توان گفت در شرایط کنونی که قیمت مسکن و اجاره‌بها سر به فلک کشیده شده، تهیه و خرید مسکن برای اقشار متوسط و کم درآمد جامعه به یک رویای دور و دراز تبدیل شده است.

یکی از مولفه‌های اصلی برای تشکیل خانواده تهیه مسکن است و در شرایطی که اوضاع اقتصادی بسیار نابسامان شده جوانان رغبتی برای تشکیل خانواده ندارند چرا که در این وضعیت خرید مسکن یا حتی تهیه هزینه اجاره‌بها بسیار سخت شده است.

انتظار می‌رود مسئولان مربوطه اقدامات لازم و هدفمندی برای کنترل قیمت و ایجاد ثبات در بازار مسکن انجام دهند تا افراد کم درآمد که در تهیه هزینه اجاره‌بها با مشکل رو به رو شدند بیش از این متحمل دشواری‌های مالی نشوند. 
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید