07:55|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 04 مرداد 1399 - 13:27
کد خبر: 14767

بخش دوم پاسخ مشاور پزشکی به سوالات مخاطبان در حوزه زنان

مخاطبان می‌توانند بخش دوم پاسخ دکتر حبیب‌زاده به سوالات مربوط به حوزه زنان، زایمان و نازایی را در مطلب زیر بخوانند.
بخش دوم پاسخ مشاور پزشکی به سوالات مخاطبان در حوزه زنان

دکتر میترا حبیب‌زاده، متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه در گفت‌وگو با سرویس سلامت باریش نیوز در پاسخ به سوال کاربران اظهار کرد: یکی از دلایل قطع قاعدگی ماهانه پس از انجام عمل سزارین می تواند شیردهی باشد و مشکل خاصی ندارد ولی فرد می تواند برای اطمینان از عدم بارداری آزمایش های مربوطه را انجام دهد و برای اطمینان بیشتر از روش های جلوگیری نیز استفاده کرده و در صورت استمرار درد شکم حتما به پزشک متخصص برای ویزیت و تشخیص بهتر مراجعه  کند.

وی با اشاره به اهمیت تغذیه در جلوگیری از عفونت های قارچی گفت: افرادی که به صورت مکرر دچار عفونت های قارچی می شوند،  بهتر است مصرف شیرینی را به حداقل رسانده و ماست را در وعده غذایی خود بگنجانند و اگر واقعا فکر می کنند با رعایت رژیم غذایی مشکل برطرف نمی شود باید برای این افراد بعد از معاینه دارو به صورت طولانی مدت تجویز شود.

این متخصص تاکید کرد: برای درمان عفونت‌های قارچی بانوان از درمان های خانگی مانند محلول های جوش شیرین و سرکه برای شستشو استفاده نکند حتما لباس های زیر خود را پس از شستشو در آفتاب خشک کنند.

حبیب زاده در ادامه با اشاره مشکلات مربوط به دوران قاعدگی که طیف زیادی از سوالات بانوان را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: افرادی که مشکل دوران عادت ماهانه دارند در ابتدا حتما زمان شروع پریود خود را یادداشت کنند اگر زمان شروع پریود از عادت ماهانه قبلی 10 روز اختلاف ندارد، نیازی به مراجعه ندارد ولی اگر مدت خونریزی بیشتر از 10 روز و یا کمتر از یک و نیم و 2 روز شد باید برای بررسی‌های بیشتر و تشخیص بهتر به پزشک مراجعه کنند.

این متخصص تاکید کرد: اگر فاصله عادت های ماهانه 10 روز بیشتر شد باید مراجعه به پزشک داشته باشند در غیر این صورت در یک فرد عادی برخی از عوامل محیطی مانند استرس، تغییرات آب و هوا، کاهش یا افزایش وزن باعث تغییر زمان پریود شود و در یک سال برای یک خانم سالم ممکن است دو بار اختلالات قاعدگی پیش آید که طبیعی است و نیاز جدی به مراجعه به پزشک ندارد.

این جراح در پاسخ به سوال مخاطبی که کسی که آندومتریوز دارد می‌تواند عادت ماهانه شود یا باید دارو مصرف کند، خاطرنشان کرد: از آنجایی که آندومتریوز به کاشت مخاط رحم در جایی بیرون از رحم گفته می شود اگر مخاطب اطلاعات بیشتر و دقیق تری در خصوص سوال خود ارائه دهد بهتر می توان نسبت به رفع مشکل فرد را راهنمایی کرد.

حبیب زاده در پاسخ به سوال مخاطب در رابطه با واکسن گارداسیل و اینکه آیا با توجه به این شرایط کرونا صلاح می‌دانند واکسن زده شود یا نه؟ چون با توجه به تکرار واکسن در دوره‌های دو ماهه و شش ماهه، عوارضی که بعد از واکسن زدن پیش می آیید آیا ممکن است فرد تب شدید یا عوارض دیگه داشته باشد؟ توضیح داد: واکسیناسیون هیچ ارتباطی به شیوع کرونا و یا تشدید ابتلا به آن و حتی ایجاد علامت های مشابه ندارد و تا کنون بنده مشاهده نکردم که تب از عوارض تزریق این واکسن باشد در نتیجه می توانند در نوبت های صفر، 2 و 6 می توانند واکسن خود را تزریق کنند.

متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه در پایان تصریح کرد: واکسن گارداسیل تنها برای بانوان نیست و آقایان نیز می توانند از آن استفاده کنند و برای پیشگیری از ابتلا به ویروس پاپیلوما است که در بررسی های پزشکی مشخص شده شایع ترین علت ابتلا به سرطان دهانه رحم ویروس پاپیلوما است و استفاده از این واکسن توانسته شیوع این بدخیمی را در بانوان کاهش دهند در نتیجه توصیه می شود اگر قبلا از این واکسن استفاده کردند بزنند، و اگر قبلا تزریق نکردند می توانند از آن استفاده کنند و مشکل خاصی ایجاد نمی کند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید