09:39|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 01 مرداد 1399 - 11:37
کد خبر: 14751
متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه:

پاسخ مشاور پزشکی به سوالات مخاطبان در حوزه زنان و زایمان

مخاطبان می‌توانند پاسخ دکتر حبیب‌زاده به سوالات مربوط به حوزه زنان، زایمان و نازایی را در مطلب زیر بخوانند.
پاسخ مشاور پزشکی به سوالات مخاطبان در حوزه زنان و زایمان

به گزارش سرویس سلامت باریش نیوز، میترا حبیب‌زاده، متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه جز ۱۰ درصد اول بورد کشور دارای بیش از ۱۵ سال سابقه کار در این رشته، مشغول کار در بیمارستانهای امام رضا، آذربایجان، شفا و صولت به عنوان مشاور بخش سلامت باریش نیوز با حضور در دفتر پایگاه خبری به سوالات مخاطبان در این حوزه پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوال یکی از مخاطبان  در خصوص وجود تخمدان پلی کیستیک و رابطه آن با بارداری اظهار کرد: خانمی با وجود تخمدان پلی کیستیک نیز می تواند باردار شود و تنها ممکن است که روند بارداری کمی دیرتر اتفاق بیفتد و بیمارانی که تخمدان پلی کیستیک برای آنها تشخیص داده می شود بهتر است ورزش کنند و وزنشان را کمتر کنند تا مشکل‌شان برای بارداری سریع‌تر حل شود.

وی در ادامه در پاسخ به سوال مخاطب در رابطه با رابطه میوم و نازایی اضافه کرد: میوم می‌تواند فقط یکی از علت های نازایی باشد ولی به تنهایی نمی‌تواند سبب نازایی و ناباروری باشد.

این متخصص در تشریح این موضوع ادامه داد: بستگی دارد میوم در کجا، چه سایزی و در چه موقعیتی در رحم قرار گرفته باشد و باعث کدام عوارض شود ولی در کل نمی شود گفت که بیمارانی که میوم دارند حتما نازا هستند و این برداشت پزشکی برای میوم درست نیست  در نتیجه افرادی که میوم دارند اگر مشکلی نداشته باشند جای هیچ نگرانی نیست ولی اگر در موقعیت بدی قرار داشته و باعث خونریزی و یا اختلالات قاعدگی شود باید با بررسی پزشک متخصص مورد بررسی قرار گیرد.

دکتر حبیب زاده در ادامه علت رشد موهای زائد ضخیم در نواحی از بدن که معمول نیست مختلف است و باید در افرادی که این مشکل را دارند از نظر هورمونی مورد بررسی قرار گیرند و تنها وجود موی زائد دلیل وجود مشکل نیست.

این متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی یادآور شد: اگر این عارضه در کنار یک مشکل دیگر مانند اختلال در قاعدگی باشد باید حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه کنند و ممکن است یکی از علت‌های موهای زائد در صورت تخمدان پلی کیستیک باشد ولی در غیر این صورت با درمان دارویی می توان مشکل را برطرف کرد تا موهای زائد بیشتری رشد نکنند.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

مثل هم
1399/05/02 - 10:11

سلام خانمم بانظر پزشک قرص رهاکین مصرف میکنه اگه بخاد بار دار بشه آیا مشکلی پیش میاره

فرشته
1399/05/01 - 18:40

خیلی دکتر خوبی هستند ایشون اخلاقش رو که دیگه نگوخیلی خوبه