16:23|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 31 تیر 1399 - 11:20
کد خبر: 14746
یادداشت:

کارآفرینی، حلقه مفقوده توسعه اقتصادی آذربایجان‌غربی

توسعه و حمایت از کارآفرینی در سطح استان می‌تواند تحولات عظیم و شگرفی در ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی به وجود آورد.
کارآفرینی، حلقه مفقوده توسعه اقتصادی آذربایجان‌غربی

سرویس اقتصادی باریش‌نیوز، کارآفرینی از محورهای اصلی رشد و توسعه در یک جامعه به شمار می‌رود و افراد کار آفرین نقش بسزایی در روند پیشرفت و توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار دارند.

کار آفرینی نیازمند حمایت همه جانبه از سوی دولت و مسئولین متولی است، رفع مشکلات افرادی که به صورت هدفمند اقدام به ایجاد فرصت‌های شغلی و راه اندازی اشتغال و کسب و کار می‌کنند امر مهمی است که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

در شرایط کنونی که اشتغال جوانان دچار چالش‌های متعددی است و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب بسیار سخت یافت می‌شود، کار آفرینی می‌تواند گزینه مناسبی برای به کارگیری و بهره‌مندی از توانایی قشر جوان باشد. 

اغلب جوانان بر این عقیده و باور هستند که وارد شدن به یک شغل مناسب فقط پشت میز ادارات یافت می‌شود، در صورتی که ایجاد یک کسب‌وکار متناسب با نیاز جامعه می‌تواند در آمد پر رونقی را در پی داشته باشد به شرط آن حمایت قابل توجهی از آن صورت گیرد.

متاسفانه در اغلب موارد دانشگاه‌ها خروجی قابل قبولی در زمینه‌های شغلی ندارند و فارغ التحصیلان دانشگاهی بعد از اتمام تحصیلات خود در پی یافتن شغل مناسبی سرگردان می‌مانند در صورتی که می‌توان از توانایی دانشجویان به عنوان آینده سازان کشور در راستای تولید و ایجاد اشتغال در زمینه‌های گوناگون بهره برد.   

آذربایجان‌غربی با توجه به ظرفیت‌های بسیار بالقوه‌ای که در زمینه‌های صنعتی، گردشگری، کشاورزی و دامپروری دارد می‌تواند در زمینه پدید آوردن فرصت‌های مناسب شغلی و ایجاد کار آفرینی نقش بسزایی در سطح کشور داشته باشد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید