13:44|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 28 تیر 1399 - 12:47
کد خبر: 14724
یادداشت:

توسعه، پاشنه آشیل اشتغال پایدار روستا محور

تداوم خدمات رسانی به روستاهای آذربایجان‌غربی زمینه کارآفرینی و اشتغال پایدار در این نواحی را بیش از پیش فراهم می‌کند.
توسعه، پاشنه آشیل اشتغال پایدار روستا محور

سرویس اقتصادی باریش‌نیوز، روستاها براساس فعالیت در زمینه کشاورزی و دامپروری شناخته شده هستند اما در جامعه امروزی تلاش و فعالیت در مناطق روستایی تنها به کار در زمینه کشاورزی و دامپروری محدود نمی‌شود.

ایجاد امکانات مناسب معیشتی در روستاها گرچه چند سالی است که قوت بیشتری گرفته و طرح‌های مختلف رفاهی در روستاهای آذربایجان‌غربی اجرا شده و نیاز است تا بیش از این نیز مناطق روستایی مورد توجه ویژه مسئولان قرار بگیرد.

توسعه روستاها در راستای جلوگیری از مهاجرت جمعیت روستایی و ایجاد اشتغال پایدار از طریق احداث کارگاه‌های کوچک برای به کارگیری نیروی جوان در روستاها سهم بسزایی در رفع معضلات بیکاری در بین جمعیت روستایی و توانمند سازی جوانان می‌تواند داشته باشد.

متاسفانه در چند سال اخیر نبود امکانات مناسب در مناطق روستایی سبب شد تا بخشی از جمعیت روستایی به شهر و حاشیه شهرها مهاجرت کنند و تدوام این امر می‌تواند توسعه روستایی را با چالش‌های زیادی مواجه کند.

امکانات مطلوب رفاهی در روستاها تا حد زیادی زمینه اشتغال پایدار در این مناطق را فراهم می‌کند اما این امر زمانی محقق می‌شود که خدمات رسانی به روستاها تداوم داشته باشد و از سوی دیگر در راستای ایجاد اشتغال در این مناطق موانع و بروکراسی‌های اداری رفع شود.

در شرایط کنونی آب و هوای مناسب در نواحی روستایی شرایط خوبی برای ایجاد اشتغال پایدار فراهم آورده است که انتظار می‌رود برنامه‌های هدفمند و قابل قبولی از سوی متولیان در روستاها شکل گیرد. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید