17:17|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 28 تیر 1399 - 09:39
کد خبر: 14720
یادداشت:

آمارها با وضعیت حاکم بر استان همخوانی ندارد

رصد فضای مجازی و اخبار منتشر شده از سوی مسئولین نشان از بازگشت تعداد بالایی از واحد‌های تولیدی به چرخه فعالیت را دارد که گویا این بازگشت فقط در حد مجازی باقی مانده و فعلا نتایج آن در استان ملموس نیست.
آمارها با وضعیت حاکم بر استان همخوانی ندارد

سرویس اقتصادی باریش‌نیوز، چندین روز گذشته یکی از مسئولین استانی از بازگشت 105 واحد تولیدی به چرخه فعالیت در آذربایجان‌غربی و اشتغال یک هزار و 139 نفر خبر داد.

بنظر می‌رسد این آمار و ارقام ارائه شده از جانب برخی مسئولین صرفا در حد آمار و گزارشات روی کاغذ است و با آنچه که در بطن جامعه مشاهده می‌شود در تناقض می‌باشد، مگر اینکه مسئولین نام واحد‌هایی را که به چرخه فعالیت بازگشته اند را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند و این موضوع باشفافیت بیشتر انجام گیرد که متاسفانه این اقدام تا کنون انجام نگرفته است.

بازگشت 105 واحد راکد به چرخه فعالیت بی تردید می‌توانست وضعیت استان را تا حدودی بهبود بخشد اما  امروزه راکد ماندن واحدهای تولیدی یکی از دغدغه‌های اساسی مردم استان به‌شمار می‌رود و علیرغم اینکه مسئولین مدام از بکارگیری افراد و اشتغال آمار ارائه می‌دهند آمار بیکاری در آذربایجان‌غربی بالا است و گویا تدبیری به جز شعارهای بی نتیجه برای آن اندیشیده نمی‌شود.

بدون شک چنین مسائلی زمانی حل خواهد شد که مسئولین بجای پاک کردن صورت مسئله توان خود را جهت رفع این مشکلات بکار بگیرند و الا با چند بازدید و شوآف مسئولین این مشکلات قابل حل نیست و در چنین وضعیت بحرانی نباید به چند آمار روی کاغذ بسنده نمایند.

کلام پایانی اینکه، تا زمانی که این آمار تنها در فضای مجازی باشند و تغییری در سطح استان دیده نشود دردی از مشکلات مردم درمان نمی‌شود و این جلسات بدون خروجی در چنین شرایط اقتصادی که مردم با مشکلات عدیده ای مواجه هستند نه تنها راه حل مناسبی نیست بلکه موجب ناامیدی نیز می‌باشد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید