00:23|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 25 تیر 1399 - 12:25
کد خبر: 14709
یادداشت:

توسعه صنعت کشاورزی در استان نیازمند حمایت متولیان

توسعه و مدرن سازی صنعت کشاورزی در آذربایجان‌غربی زمانی به نتیجه مطلوب می‌رسد که متولیان امر حمایت از این صنعت را تسریع بخشند.
توسعه صنعت کشاورزی در استان نیازمند حمایت متولیان

سرویس اقتصادی باریش‌نیوز، آذربایجان‌غربی یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در سطح کشور می‌باشد که چند سالی است این صنعت مورد کم لطفی مسئولان متولی قرار گرفته است.

تولیدات محصولات کشاورزی در این استان از کیفیت بسیار منحصر به فرد و مرغوبی برخوردار است اما در برخی از مواقع با نبود بازار فروش رو به رو شده که این امر سبب زیان به کشاورزان می‌شود.

در صورت فراهم کردن بازار خرید و فروش مناسب و مطلوب برای محصولات کشاورزی در استان، می‌توان تا حدی شرایط اقتصادی این منطقه را از طریق بهره‌گیری از صنعت کشاورزی ساماندهی کرد.

شرایط مطلوب جغرافیایی و آب و هوای معتدل در آذربایجان‌غربی این امکان و توانایی را در استان به وجود آورده که بتوان بخشی از موانع و مشکلات اقتصادی را از طریق ارز آوری تولیدات کشاورزی رفع کرد اما این امر زمانی تحقق پیدا می‌کند که مدیریت هدفمند و پایداری در این زمینه صورت گیرد.   

چند سالی است که کشت گلخانه‌ای نیز در آذربایجان‌غربی نتیجه بخش بوده اما برخی از موانع و مشکلات اداری اعم از دریافت مجوز و کمبود حمایت از سوی دستگاه‌های متولی  اجازه فعالیت به افراد علاقمند و جویای کار در این زمینه نداده است.

همچنین حمایت از کشت گلخانه‌ای می‌تواند علاقمندان به فعالیت در این زمینه را راغب کند و زمینه اشتغال پایدار در صنعت کشاورزی از این طریق برای افراد جویای کار فراهم شود. 

استفاده از روش‌های نوین و مدرن سازی صنعت کشاورزی،مدیریت مصرف آب و ایجاد اشتغال پایدار همه و همه زمانی به نتیجه می‌رسد که حمایت در این بخش از سوی سازمان متولی بیش از پیش افزایش یابد تا در دراز مدت نتایج اثر گذار آن در پیشرفت صنعت کشاورزی استان مشاهده شود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید