17:37|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 23 تیر 1399 - 13:20
کد خبر: 14696
یادداشت:

صندلی خالیِ مسئولیت‌های مهم در آذربایجان‌غربی!

بدون شک انتصاب افراد کاربلد و متخصص می‌تواند در این شرایط حساس برای پست های مهم یکی از ضروری ترین اقدامات محسوب می‌شود که اکنون با گذشت چندین ماه شاهد خالی بود برخی صندلی ها در اذربایجان غربی هستیم که این مسئله جای تامل دارد.
صندلی خالیِ مسئولیت‌های مهم در آذربایجان‌غربی!

سرویس سیاسی باریش‌نیوز، جابه جایی وعزل افراد ناکاربلد در آینده و پیشرفت استان می‌تواند تاثیرگذارباشد  اما اينكه با استعفاء یا عزل جايگاه و پست سازماني به مدت چندین ماه خالي بماند و عده زيادي از مديران مياني نيز با هدف جلوس بر آن كرسي خالي بجاي انجام وظيفه خود سرگرم رايزني براي تصدي آن پست باشند حكايت عجيبی است

متاسفانه اکنون در مهم ترین پست های مدیریتی نبود ثبات کافی یکی از عمده مسائلی است که به توسعه نیافتگی آذربایجان‌غربی دامن می‌زند و شایسته است که در ادامه مسیر مسئولین جدیت کافی را بر اداره امور و انتصاب افراد متخصص داشته باشند.

در حالی که آذربایجان‌غربی با توجه به شیوع کرونا در زمینه اقتصادی روزهای پرتلاطم و سختی را سپری می‌کند و نقش معاونت اقتصادی در این بین مهم و حائز است اما در حال حاضر صندلی این پست مهم خالی می‌باشد ، اگر چنین پست‌های مهمی با حضور افراد کاربلد و مختصص نباشد نمی‌تواند پیشرفت استان امیدوار بود و بی شک ضربه سنگینی وارد می‌کند که نباید نادیده گرفت.

همچنین در سایر پست‌های مدیریتی ادارات همچون اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی و اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس مدیر کل انتصاب نشده و ادارات نامبرده توسط سرپرست اداره می‌شود که این نشان از بی ثباتی در بخش‌های مختلف است و با این روند انتظار خروجی مناسب از ادارات را نمی‌توان داشت.

اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی که یکی از دستگاه‌های بسیار مهم و حساس به شمار می‌رود در حالی که می‌توانست در این برهه زمانی که به علت شیوع کرونا آسیب زیادی در بخش اشتغال وارد شده تاثیر موثری داشته باشد اما با چنین وضعیت حاکم که هنوز به تثبیت نرسیده است، نمی‌توان انتظار زیادی برای بهبودی و مدیریت شرایط داشت.

دو صندلی خالی مدیر کل امور اجتماعی و پست‌های معاونتی مختلف فرمانداران در شهرستان ها علیرغم انتقادات بسیار زیاد تاکنون ساماندهی نشده اند .آیا یک مدیر توانایی اداره چندین پست را بطور همزمان دارد؟ یا کاری انجام نمی‌گیرد که مدیران نیازمند انتخاب معاون باشند؟ راستی دلیل مقاومت مبهم برخی مدیران در مقابل انتصاب معاونین خود چیست؟

امور اجتماعی که می‌توانست نقش بسزایی در شرایط فعلی ایفا کند، اما بنظر می‌رسد نبود معاونت ها یکی از ضعف‌های این حوزه محسوب می‌شود که نگارنده معتقد است عملا هیچ یک از مدیران توانایی انجام امورات چندین پست را بطور همزمان ندارند.

همه این مسائل که در یادداشت فوق اشاره شد می‌توانند آسیب‌های غیر قابل جبرانی را در بخش های مختلف به استان وارد کنند که میطلبد مسئولین توجه ویژه ای داشته باشند و در ادامه روند جهت رفع کاستی های موجود گام اساسی و موثری بردارند .

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید