00:31|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 23 تیر 1399 - 09:44
کد خبر: 14691

وعده‌ای دیگر برای رسیدن مساکن مهر به خط پایان

مسکن مهر که کلنگ آن در دولت‌های نهم و دهم برای خانه‌دار شدن اقشار کم درآمد به زمین زده شد، برای رسیدن به خط پایان در آذربایجان‌غربی بازهم وعده‌ای دیگر گرفت.
وعده‌ای دیگر برای رسیدن مساکن مهر به خط پایان

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، داشتن مسکن و سرپناه یکی از مهم‌ترین نیازهای اولیه انسان برای ادامه زندگی است و برطبق اصل 43 قانون اساسی کشور اقتصاد ایران براساس تامین نیازهای اساسی تعیین می‌شود که به معنای تامین مسکن، خوراک، پوشاک، بهداشت، درمان، آموزش و پرورش و امکانات لازم برای تشکیل خانواده برای همه است.

کلنگ مسکن مهر در دولت‌های هشتم و نهم با هدف انبوه‌سازی برای خانه‌دار شدن اقشار کم درآمد و متوسط جامعه به زمین زده شده است و به طبع آن در آذربایجان‌غربی نیز پروژه‌های متعددی به نام مسکن مهر در مناطق مختلف شهرها افتتاح شد اما با گذشت بیش از 10 سال از آغاز اجرای این طرح هنوز این مسکن‌ها به سر و سامان نهایی نرسیدند.

اینکه مسکن‌های مهر که در سال‌های اخیر در آذربایجان‌غربی تکمیل و به صاحبان آنها واگذار شد طوماری از مشکلات زیرساختی دارند خودش حدیث مفصلی است که در این مجال نمی‌گنجد ولی بسیاری از این واحدها هنوز در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گرچه به تعداد دقیق پروژه‌های مسکن مهر نیمه تمام در استان اشاره نکرده ولی وعده داده است اتمام این پروژه‌ها تا پایان پاییز امسال از مهم‌ترین برنامه‌های دولت باشد اما این وعده تا چه اندازه ضمانت تحقق در زمان تعیین شده دارد سوالی است که باید گذشت زمان و اراده متولیان برای تکمیل پروژه‌های باقی مانده پاسخ آن را بدهد.

شاید بد نباشد مسئولان بدانند عدم برخورداری از سیستم فاضلاب مناسب، کمبود فشار آب در آپارتمانهای مسکن مهر، نبود آسفالت و زیرساخت‌های جاده دسترسی، دور از شهر بودن، تراکم بالای جمعیت و نبود امکانات رفاهی و تفریحی از جمله مشکلاتی است که ساکنین فعلی مسکن‌های مهر در مناطق مختلف ارومیه و شهرهای دیگر با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید