06:05|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 22 تیر 1399 - 11:17
کد خبر: 14683
یادداشت:

کرونا کمر اصناف را شکست

با شیوع ویروس ناخوانده از اسفند سال گذشته تا به امروز که بیش از 4 ماه می گذرد و در این مدت فعالیت بسیاری از کسب و کارها تق‌ولق شده و برخی‌ها در آستانه ورشکستگی قرار گرفتند.
کرونا کمر اصناف را شکست

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، امروزه بسیاری از کشورهای دنیا با ویروس کووید 19 دست و پنجه نرم می‌کنند که اقتصاد دنیا رو تحت تاثیر قرارداده و خیلی از فعالیت‌های اقتصادی دنیا رو مختل کرده است که از این ویروس در تاریخ قطعا یاد می‌شود.

در آذربایجان‌غربی با شروع ویروس کرونا فروش خیلی از کسب و کارها ضعیف و پایین آمده و عرضه و تقاضا در بازار باعث شده تا بسیاری از محصولات با کاهش میزان فروش در بازار مواجه شود که در نهایت خسارت زیادی به اصناف وارد شده است.

حدود چهار ماه است ویروس کرونا در کشور و آذربایجان‌غربی جا خشک کرده است و اگر این روال ادامه یابد بسیاری از واحدهای صنفی ورشکسته می‌شوند که این امر لطمه بزرگی به اقتصاد کشور و استان وارد می‌کند.

واحدهای صنفی و بازاریان که معمولا در آخر سال کسادی کل سال را جبران می‌کردند با ورود مهمان ناخوانده بنام ویروس کرونا تنها سودی نکردند بلکه ضرر کردند و چک هایی که داده بودند پاس نشده به گونه ایی که کمرشان خم شده و نیازمند حمایت هستند.

یکی دیگر از دلایل کم فروشی و کسادی بازار قدرت پایین آمدن خرید مردم می‌باشد و قیمت هایی که روز به روز افزایش پیدا می‌کنند و این امر نیازمند مدیریت صحیح از سوی مسئولان را می‌طلبد.

خیلی از این مغازه داران حتی اجاره‌های مغازه های خود را نتوانستند پرداخت کنند و این مشکلات باعث شده تا کارگر یا شاگردی که در مغازه کار می کرد را راهی خانه کنند که این کار باعث بالا رفتن آمار بیکاری می‌شود.

پرداخت بیمه، مالیات و خیلی چیزهای دیگر هم هست که باعث شده مغازدان و اصناف با مشکلات زیادی در ایام کرونا مواجه شوند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید