13:08|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 21 تیر 1399 - 10:58
کد خبر: 14677

کسی حواسش به باغ‌های توت ارومیه است؟

باغ‌های توت در شهر ارومیه انگار فراموش شده محدودیت‌های کرونایی هستند که هنوز میزبان بسیاری از مردم در روزهای آخر هفته می‌شوند.
کسی حواسش به باغ‌های توت ارومیه است؟

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، وجود ویروس کرونا سبک زندگی را امسال با سال‌های قبل متفاوت کرده و گردشگری طبیعت نیز یکی از وجوه زندگی است که امسال به شدت متاثر از وجود این ویروس شده است.

باغ های توت در ارومیه همیشه ظرفیت و پتانسیل خوبی برای کسب درآمد، اشتغالزایی و رونق گردشگری بوده است اما امسال شیوع ویروس نحس کرونا این ظرفیت را با چالش‌های جدی مواجه کرده است.

از آنجایی که هرگونه تجمع و دورهمی غیر ضروری به تکثیر ویروس نامبارک کرونا کمک شایانی می‌کند اما هنوز بسیاری از مردم بدون توجه به مشکلات و سختی‌هایی که می‌تواند درگیری با این بیماری سراغشان بیاید،‌ در باغ‌های توت ارومیه گردهم می‌آیند.

قابل انکار نیست که باغ‌های توت منبع درآمد چند خانواده است و عرضه این میوه نمی تواند روند معمولی مانند سایر میوه را در میادین میوه و تره بار طی کند، اما اعمال برخی از محدودیت‌ها مانند ممنوعیت عرضه میوه داخل باغ و جلوگیری از اتراق خانواده‌ها در محوطه داخلی باغ می‌تواند در مرحله اول به جلوگیری از انتشار کرونا در بین مردم کمک کند و هم اینکه چالش درآمدزایی  خانوارهایی که از این طریق گذران روزی دارند را برطرف سازد.

اما متاسفانه مشاهدات عینی از این امکان نشان می‌دهد که نه تنها تدبیری برای عرضه بیرون‌بر این میوه تابستانی در باغات ارومیه نشده بلکه چینش میز و صندلی و چراغانی محوطه داخل باغ محیط لازم را برای حضور خانواده‌ها در روزهای کرونایی فراهم کرده است.

متاسفانه هیچ مکانی از آلودگی به این ویروس درامان نیست حال فرق نمی کند چه دورهمی در یک باغ باشد تا اینکه جشن و عروسی! بدون تعارف باید گفت کرونا با کسی شوخی ندارد و هرگونه تجمعی هر چند اندک و بدون رعایت فاصله اجتماعی در حداقل‌ترین صورت می‌تواند یک خانواده را درگیر این بیماری کند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید