07:49|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 21 تیر 1399 - 10:51
کد خبر: 14676
یادداشت:

جلسات بدون خروجی تحفه مسئولین به جوانان

آذربایجان‌غربی علیرغم اینکه جوانان توانمند و با استعدادی دارد اما عموما به علت ضعف در مدیریت این موضوع نادیده گرفته شده و یا صرفا برای تعداد خاصی از جوانان خدمات ارائه می‌شود.
جلسات بدون خروجی تحفه مسئولین به جوانان

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، آذربایجان‌غربی جوانان تحصیل‌کرده و توانمند زیادی دارد که متاسفانه زیر سایه سوء مدیریت و نبود اشرافیت کافی مسئولین بر این فضا اغلب با بی مهری مسئولین مواجه هستند و فقط تعداد خاصی از این جوانان و با سلیقه مسئولین از برخی امکانات بهره می‌برند.

استفاده از پتانسل نیروهای جوان و کارآمد باید جزو اولویت‌های مسئولین باشد اما این درحالیست که به جز گروه خاصی از جوانان که به طریق مختلفی توانایی دسترسی به مسئولین دارند مابقی عموما از خدمات برخوردار نیستند.

اگر چه مسئولین باید پاسخگو باشند که معیار انتخاب‌های گزینشی جوانان توسط آن‌ها چیست؟ و چرا جوانان مطالبه گر، جوانان توانمند اما حاشیه نشین عموما با بی مهری مواجه می‌شوند، اما عده ای از بهترین خدمات بهره می‌برند؟ این روند بی شک موجب تزریق ناامیدی در بین جوانان است که میطلبد تمام نهاد ها دقت و عنایت کافی را به این موضوع داشته باشند و زمینه سودجویی را در جامعه رقم نزنند.

جوانان در استان می‌توانند نقش بسیار موثری در آینده آذربایجان‌غربی داشته باشند به شرطی که مسئولین نیز در این مسیر توانایی های خود را بکار بگیرند و صرفا به آمارهای روی کاغذ و جلسات بدون خروجی مرتبط به جوانان بسنده نکنند.

در سطح استان و هم چنین تمام شهرستان ها جلسه ستاد ساماندهی جوانان برگزار می‌شود که بر اساس گزارش های ارسالی از حاضرین جلسه، این جلسات اغلب بدون حضور مدیران کل و بدون نتیجه در سطح استان انجام می‌گیرد که این موضوع بی حرمتی و توهین به جایگاه جوانان به شمار می‌رود و ریاست جلسه باید از بروز چنین اتفاقاتی خودداری نماید.

نبود برنامه و ارائه آمارهای بی نتیجه و صرفا جهت رفع تکلیف یکی از موضوعاتی است که تاکنون بیش از هر موردی موجب نارضایتی اغلب جوانان شده است و گویا پایانی هم ندارد.

بر اساس گزارش‌های دریافتی و رصد فضای مجازی تعدادی از جوانان ماه‌ها پشت در مسئولین در انتظارند و عده‌ای مدام در مهمانی با مسئولین که این موضوع صدای جوانان را در آورده است و متولیان امر باید پاسخگو باشند که دلیل این انتخاب‌های گزینشی چه پشت پرده ای دارد و چه بهره برداری از این مسائل می‌گردد. بی شک ادامه این روند سبب بی اعتمادی و ایجاد شکاف در بین جوانان و مسئولین می‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید