00:39|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 21 تیر 1399 - 09:30
کد خبر: 14674

دست و پا زدن زندگی در آذربایجان‌غربی

آمار فوتی‌های کرونا در آذربایجان غربی در هفته گذشته رکوردهای تازه‌ای از خود ثبت کرد تا این استان همچنان در تلاش برای زنده‌ماندن دست و پا بزند.
دست و پا زدن زندگی در آذربایجان‌غربی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، کرونا هر روز قربانیان بیشتری در کشور می‌گیرد و آذربایجان غربی همچنان در مدار قرمز شیوع این بیماری است تا جایی که مراکز درمانی استان دیگر پاسخگوی تعداد بیماران بستری شده نیستند.

گرچه محدودیت‌هایی برای کنترل شیوع ویروس کرونا از یک هفته پیش در شهرهای مختلف استان برقرار شد اما به نظر می‌رسد با توجه به اینکه محدودیت‌های بازدارندگی اجتماعی و قانونی خاصی ندارند تاثیر کمتری در روند شیوع بیماری گذاشته است.

نمی‌توان کسب و کار و معیشت مردم را تعطیل کرد البته این گفته مسئولین است ولی بدون شک می‌توان از ترددهای  غیرضروری در امکان تفریحی و گردشگری شهر، حضور در مراسم ‌عروسی و عزا برای کمک به کنترل این بیماری جلوگیری کرد.

اما ظاهرا کسی گوشش بدهکار این حرفها هم نیست و نمی‌خواهد وخامت اوضاع استان در درگیری با این بیماری را درک کند چون روزهای آخر هفته مردم همچنان بدون توجه به شرایط شیوع بیماری در پارکها، امکان تفریحی و گردشگری دور هم جمع می‌شوند تا به خیال خودشان چند ساعتی خوش باشند غافل از اینکه ابتلا به ویروس در چند لحظه می تواند یک عمر پشیمانی برایشان به بار آورد.

آمار فوتی‌ها در روز 18 تیرماه بار دیگر رکوردشکنی کرد و به عدد 20 نفر رسید و تا کنون 557 نفر به سبب ابتلا به ویروس شوم شاخدار به خط پایان خود در زندگی رسیدند یعنی از روزهای ابتدایی شیوع کرونا در استان به طور متوسط روزانه نزدیک به 4نفر جان خود را تنها به خاطر این بیماری از دست دادند.

کرونا پاتوق خود را در مهمانی ها و دورهمی های آخر هفته مردم پیدا کرده و از سهل انگاری مردم برای افزایش قلمرو سلطه خود استفاده می کند، گرچه سال گذشته در روزهای اولیه شیوع این بیماری برخی ها گفتند بالارفتن دمای هوا در تابستان می تواند روند شیوع بیماری را کند سازد، اما این معادله در آذربایجان‌غربی که تابستان‌های معتدلی نسبت به سایر استانها دارد با بی‌خیالی مردم به نفع کرونا رقم خورده است.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

ناصر
1399/04/21 - 22:53

برای همچین ملت بیخیالی فقط باید گفت خلایق هر چی لایق