00:42|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 19 تیر 1399 - 11:43
کد خبر: 14669

ارومیه در حصار نخاله‌های ساختمانی

رهاکردن زباله‌ها و همچنین تخلیه نخاله‌های ساختمانی در مکان‌های غیرمجاز شهر ارومیه را در حصار مشتی از زشتی‌ها قرار دارد.
ارومیه در حصار نخاله‌های ساختمانی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، یکی از عوامل مهمی که زیبایی سیما و منظر شهر را خدشه‌دار می‌کند تخلیه نخاله‌های ساختمانی در مکان‌هایی است که برای این امر تعبیه نشده است.

متاسفانه عده‌ای از شهروندان با بی‌تفاوتی کامل نسبت به وظایفی که در برابر حفظ حریم دیگران و نگهداری فضای شهری دارند به راحتی حریم‌های شهری را زیرپا گذاشته و نخاله‌های ساختمانی را در هر مکانی که در دسترس‌شان باشند تخلیه می‌کنند.

گرچه سال گذشته مدیران شهری وعده داده بودند برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی ایستگاه‌های مشخصی در حاشیه شهر در نظر گرفته شده و کسانی که نخاله‌های ساختمانی را در مکان‌هایی غیر از ایستگاه‌هایی تعیین شده جریمه می‌شوند اما ظاهرا این مصوبات و قوانین هم آنچنان بازدارنده نبوده که تخلیه نخاله در بیشتر مناطق ارومیه هنوز به چشم می‌خورد.

دور بودن ایستگاه‌های تخلیه از شهر یکی از عواملی است که باعث تجمع نخاله در مناطق داخلی شهر می‌شود البته معضل تخلیه نخاله در مناطق حاشیه و دور از مرکز شهر بیشتر به چشم می‌خورد و همین امر باعث زشتی چهره این مناطق از شهر نیز می‌شود.

فراهم کردن شرایطی برای بازیافت نخاله های ساختمانی و استفاده بهینه از آنها می‌تواند بخش مهمی از این معضل شهری را برای مدیران و شهروندان حل کند و همچنین منبعی برای کسب درآمد پایدار از دورریزهای شهری باشد.

یکی از مشکلات جدی زیست محیطی که زیست انسانی، جانوری و حتی گیاهی را نیز با مخاطرات جدی روبرو می‌کند، تخلیه نخاله و زباله‌های ساختمانی در حاشیه شهرهاست، ورودی‌های شهر ارومیه نیز از مکان‌هایی است که همیشه از تجمع نخاله‌های ساختمانی رنج می‌برد و در اولین دقایق ورود مسافران و گردشگران چهره‌ای نامناسب از شهر در ذهن به تصویر می‌کشد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید