09:33|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 17 تیر 1399 - 12:14
کد خبر: 14654
یادداشت:

حواسمان به مایه حیات در روزهایی کرونایی باشد

مصرف آب در تابستان و در ایام شیوع کرونا افزایش چشمگیری دارد و نیاز است با مدیریت بهینه بتوانیم در مصرف آن صرفه جویی کنیم.
حواسمان به مایه حیات در روزهایی کرونایی باشد

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، مدیریت و مصرف بهینه آب در روزهای گرم تابستان و فرهنگ سازی در این زمینه می‌تواند اثرات مطلوبی در کاهش مصرف آب داشته باشد.

از آنجایی که ویروس همه‌گیر کرونا بحران جدی در زندگی مردم به وجود آورده است، مصرف آب را نیز در راستای شستشوهای مکرر نسبت به سال‌های گذشته افزایش داده  است. 

چندی پیش مدیرکل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی نیز اعلام کرد در پی شیوع بیماری کرونا مصرف آب در سطح استان 7 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

یکی از راه‌های پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، رعایت بهداشت فردی و شستشوی مکرر دست و صورت است اما باید در این میان حواسمان به مدیریت و مصرف صحیح مایه حیات هم باشد چرا مصرف بیش از حد آب در این روزها می‌تواند لطمه جبران ناپذیری در دراز مدت داشته باشد.

والدین در زمینه فرهنگ سازی و مدیریت صحیح مصرف آب نقش مهمی دارند و می‌توانند گزینه‌های استفاده بهینه از مایه حیات را به فرزندان خود آموزش دهند.

مصرف آب در فصل تابستان خود به خود افزایش دارد و تابستان امسال نیز به جهت شیوع کرونا با سال‌های گذشته متفاوت بوده و احتمال افزایش آمار مصرف آب در سال جاری بسیار بالا است، از این رو استفاده صحیح از این مایه حیات که وجود آن آبادانی را به ارمغان می‌آورد بسیار ضرورت دارد.

آگاه سازی و مدیریت مصرف آب امر ضروری است در شستشوی دست‌ها باید به این امر توجه شود که آب را سر خود به حال خود رها نکنیم و تا حد امکان در مصرف این سرمایه اهتمام لازم را داشته باشیم تا در آینده با بحران کمبود و نبود آب مواجه نشویم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید