07:42|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 17 تیر 1399 - 10:00
کد خبر: 14652
یادداشت:

برای شکست دشمن شاخدار درست ماسک بزنید

بحرانی شدن شیوع ویروس کرونا استفاده از ماسک برای حضور در امکان عمومی و ادارات را بالاخره الزامی کرد اما نحوه درست ماسک زدن نیز به اندازه استفاده آن ضروری به نظر می‌رسد.
برای شکست دشمن شاخدار درست ماسک بزنید

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، یکی از الزامات اساسی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در حال حاضر از سوی کارشناسان استفاده از ماسک در تجمعات عنوان شده است.

استفاده از ماسک بعد از چندین ماه از ورود ویروس کرونا به کرونا بالاخره از سوی مسئولین کشوری برای حضور در امکان عمومی و همچنین دریافت خدمات از ادارات و دستگاه‌های دولتی اجباری شد اما برخی‌ها توجه چندانی به نحوه استفاده درست از آن در جامعه ندارد.

از آنجایی که کرونا سرعت همه‌گیری قابل توجهی دارد پس رعایت دست و پا شکسته پروتکل‌های بهداشتی نمی‌تواند فرد را در برابر ابتلا به این بیماری مصون کند.

رفت و آمدهای خانوادگی، برگزاری جشن‌های عروسی و حتی حضور در مراسم‌های ترحیم یکی از علت‌هایی است که انتشار ویروس کرونا را در ماه‌های اخیر نسبت به روزهای ابتدایی شیوع آن افزایش داده است.

پزشکان و متخصصان عفونی کشور معتقدند با استفاده درست از ماسک می‌توان تا حد زیادی از روند ابتلا و همه‌گیری این بیماری در بین مردم جلوگیری کرد.

ماسک باید در قسمت صورت بینی و دهان فرد را بپوشاند تا اما برخی‌ها ماسک را تا زیر چانه پایین می‌آوردند و یا در هنگام صحبت با یکدیگر با فاصله کم که باید این مورد جدی‌تر گرفته شود ماسک را از صورت خود برمی‌دارند.

آویزان کردن ماسک بر روی آیینه داخل خودرو، پوشاندن فقط قسمت دهان با ماسک و زیر چانه قرار دادن ماسک از انواع مدلهایی است که این روزها در برخورد با برخی افراد در استفاده از ماسک دیده می‌شود.
 
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید