02:18|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 15 تیر 1399 - 10:45
کد خبر: 14637

بازار مرغ ارومیه همچنان درگیر قیمت‌های سلیقه‌ای

قیمت گوشت مرغ که چند روزی است در ارومیه به دلایل مختلف روند صعودی پیدا کرده همچنان با قیمت‌های سلیقه‌ای در بازار عرضه می‌شود.
بازار مرغ ارومیه همچنان درگیر قیمت‌های سلیقه‌ای

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، تورم و گرانی در یکی دو سال اخیر بسیاری از موادغذایی را به نحوی از سبدخانوار ایرانی پر داده و قیمت گوشت مرغ نیز در این مدت دستخوش نوسانات بسیاری شده است.
هفته‌های گذشته به یکباره قیمت مرغ در بازار ارومیه از 11 هزار تومان نزدیک به 20 هزار تومان رسید تا جایی که بسیاری از مردم عطایش را لقای آن بخشیده و از خرید منصرف شدند.

گرچه مسئولین استانی وعده‌های نظارت و تعدیل قیمت در روزهای اخیر را بر بازار مرغ داده بودند اما حال و هوای بازار روز عرضه گوشت مرغ در ظاهر گویای این مدعا نیست چراکه هنوز در پایین‌ترین نرخ مرغ با قیمت 16 هزار تومان در ارومیه عرضه می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی سودجویی برخی‌ها برای برهم زدن آرامش روانی بازار را دلیل اصلی نوسان قیمت در عرضه کالاهای اساسی می داند و عقیده دارد با تشدید نظارت‌ها در روزهای آتی قیمت کالاهایی مانند گوشت مرغ در ارومیه تثبیت می‌شود.

افزایش قیمت برخی از کالاها و موادغذایی در ماه های اخیر سفره بسیاری از خانواده های ایرانی با درآمدهای متوسط را کوچک و کوچک تر کرده است و اگر فکری برای نظارت جدی در توزیع عادلانه کالاهای اساسی با قیمت‌های منطقی نشود باید شاهد حذف دیگر اقلام غذایی از سبد مصرفی خانواده‌ها باشیم چراکه درآمد امروز بسیاری از خانواده‌ها کفاف هزینه‌های جاری را نمی دهد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید