13:56|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 14 تیر 1399 - 10:25
کد خبر: 14628
یادداشت:

ناقلان خاموش می‌توانند انتقال دهنده کرونا باشند

بسیاری از افراد بدون هیچ‌گونه علائمی ناقل بیماری کرونا هستند و می‌توانند تعداد زیادی را نیز به این بیماری مبتلا کنند.
ناقلان خاموش می‌توانند انتقال دهنده کرونا باشند

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، بحران کرونا در آذربایجان‌غربی روز به روز در حال افزایش است و آمار مبتلایان به این بیماری هر روز بیشتر از روز قبل اعلام می‌شود.

این بیماری ناشناخته در برخی از افراد با علائمی مانند تب، سرفه، تنگی نفس، از دست دادن حس بویایی و چشایی آشکار می‌شود اما بسیاری از افراد نیز هستند که در صورت ابتلا به این بیماری هیچ‌گونه علائمی از خود بروز نمی‌دهند. 

افرادی که بدون علائم به کرونا مبتلا شدند ناخواسته می‌توانند سبب انتشار این ویروس باشند و تعداد زیادی را نیز مبتلا کنند از این رو مردم نباید تنها فقط از اشخاصی که علائم کرونا دارند فاصله گرفته و ایمنی در برابر این بیماری را مراعات کنند.

این روزها که بیماری شوم کرونا همه‌گیر شده و به شدت شیوع آن اوج گرفته است، استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی الزامی شده و انتظار می‌رود پیشگیری از کرونا از سوی مردم و مسئولان قوت بیشتری بگیرد.

این امر بسیار اهمیت دارد که ناقلان بیماری کرونا برای جلوگیری از انتشار بیشتر این ویروس، مدتی در قرنطینه به سر ببرند و حضور خود در مکان‌های عمومی را محدود کنند.

در شرایط کنونی این‌طور که مشاهده می‌شود کنترل ویروس کرونا از دست خارج شده و شکست این بیماری  تنها زمانی به نتیجه می‌رسد که هر فرد بتواند با خود مراقبتی به قطع زنجیره انتقال بیماری کمک کند، از سوی دیگر مسئولان متولی نیز باید در جایگاه خود اقدامات پیشگیرانه و هدفمندی برای جلوگیری از افزایش شیوع این بیماری داشته باشند و با همه توان آن را به مرحله اجرا رسانده و به فراموشی نسپارند!

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید