13:17|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 12 تیر 1399 - 09:34
کد خبر: 14618
یادداشت:

آذربایجان‌غربی در تب کرونا می‌سوزد/فوتی‌ها رکورد زدند

آذربایجان‌غربی با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و همچنین بالارفتن مرگ و میرهای ناشی از شیوع این بیماری همچنان در تب ویروس شوم می‌سوزد.
آذربایجان‌غربی در تب کرونا می‌سوزد/فوتی‌ها رکورد زدند

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، آمار مبتلایان در آذربایجان‌غربی در روزهای گذشته مرز 800 کرونایی را نیز رد کرده و تعداد فوتی‌های ناشی از درگیری با این ویروس در روزهای گذشته افزایش معنی‌داری یافته تا این استان را جزء استانهای در وضعیت قرمز قرار دهد.

روز گذشته آذربایجان‌غربی با ثبت 19 فوت به علت ابتلا به ویروس کرونا در یک روز بار دیگر رکورد‌دار این ویروس در هفته‌های گذشته شد اما هنوز اراده‌ای جدی برای اعمال محدودیت‌های کارساز برای استان دیده نمی‌شود که نمی‌شود.

گرچه مسئولین استانی روزهای گذشته اعلام کردند اجرای محدودیت‌های جدید برای کنترل شرایط فعلی بیماری در استان به ستاد ملی ارائه شده ولی هنوز خبری از تصویب و اجرایی شدن محدودیت‌ها وجود ندارد.

مسئولین استانی بازهم هشدار دادند در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک آمار مبتلایان بیشتر از این افزایش پیدا می‌کند و با توجه به در حال تکمیل بودن ظرفیت بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های آذربایجان‌غربی احتمال برپایی بیمارستان صحرایی هم در استان قوت بیشتری گرفته است.

تب ابتلا به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی به دلایل مختلف از جمله شرکت مردم در جشن‌های عروسی، مراسم تحریم و دورهمی‌های خانوادگی بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به شدت بالا رفته است، گرچه در ظاهر تنهاراه علاج برای کنترل شدت بیماری اعمال محدودیت‌های جدی است اما بدون شک دود ناشی از آسیب محدودیت‌ها نیز فقط در چشم مردم می‌رود.

مسئولین کشوری اعتقاد دارند در خوش‌بینانه‌ترین حالت کرونا تا پایان سال مهمان مردم است و همین موضوع می‌طلبد که سبک زندگی امروز را سازگار با وجود این ویروس کنیم و تا حد امکان با رعایت بهداشت فردی و جمعی از بروز آسیب‌های جدی‌تر که بیشتر حوزه اقتصاد خانواده‌ها را نشانه رفته است، بکاهیم.
  



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید