11:56|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 12 تیر 1399 - 09:33
کد خبر: 14617
یادداشت:

مراقب کودکان در ایام کرونا باشید

طبق گفته متخصصان حوزه سلامت، کودکان به دلیل اینکه تماس بیشتری با اجسام و محیط دارند می‌توانند به آسانی در معرض خطر ابتلا به بیماری کووید 19 قرار بگیرند، از این رو آگاهی و آموزش دادن به کودکان و فراگیری رعایت بهداشت فردی به این قشر از جامعه بسیار الزامی است.
مراقب کودکان در ایام کرونا باشید

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، در آغازین روزهای شیوع ویروس کرونا اظهار نظرهایی بی اساسی از سوی برخی از افراد ناآگاه مبنی بر اینکه سالمندان بیشتر از سایر افراد به این بیماری مبتلا می‌شوند شنیده شد، اما متخصصان حوزه سلامت عنوان کردند که این ویروس می‌تواند سنین مختلف را درگیر کند و پیر و جوان نمی‌شناسد.

 ویروس کرونا بیشتر افرادی را که سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند را درگیر می‌کند و در این میان وضعیت افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند بسیار حساس بوده و نیاز است تا بیش از پیش از خود مراقبت کنند.

کودکان نیز به واسطه اینکه آگاهی کافی از این بیماری ندارند باید به شدت مورد توجه والدین خود قرار بگیرند و لازم است تا والدین به صورت ویژه از آنان مراقبت‌های لازم و ضروری را داشته باشند.

به گفته متخصصان حوزه سلامت و درمان، کودکان به دلیل اینکه تماس بیشتری با اجسام و محیط دارند می‌توانند به آسانی در معرض خطر ابتلا به بیماری کووید 19 قرار بگیرند، از این رو آگاهی و آموزش دادن به کودکان و فراگیری رعایت بهداشت فردی به این قشر از جامعه بسیار الزامی است.

متاسفانه آن‌طور که در مکان‌های عمومی مشاهده می‌شود، والدین توجهی به مراقبت فرزندان در برابر ویروس کرونا ندارند و بدون هیچ اعتنایی در معابر عمومی شهر، با آنان تردد دارند که این مورد می‌تواند بسیار خطر آفرین باشد.

حضور اندک کودکان در مکان‌های عمومی و تجمعات، آگاهی بخشی اصولی به آنان در مورد ویروس کرونا و تشویق برای رعایت بهداشت و شستشوی مکرر دست و صورت با آب و صابون تا حد زیادی می‌تواند از کودکان در برابر ابتلا به بیماری محافظت کند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید