14:17|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 11 تیر 1399 - 13:28
کد خبر: 14615
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی اعلام کرد:

مصرف آب شرب در آذربایجان‌غربی 7 درصد افزایش یافت

شیوع ویروس کرونا و استفاده بیشتر مصرف از آب باعث شد تا مصرف آن در سطح استان بیش از 7 درصد افزایش یابد.
مصرف آب شرب در آذربایجان‌غربی 7 درصد افزایش یافت

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، علیرضا رضوی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا سبب شده تا مصرف آب شرب در سطح استان بیش از ۷ درصد افزایش یابد.

وی افزود: جمعیت تحت پوشش آب شرب در مناطق شهری استان ۱۰۰ درصد و در مناطق روستایی ۸۶ درصد است.

رضوی ادامه داد: در حال حاضر ۶۶۲ هزار انشعاب شهری وجود دارد  که دارای ۵ هزار کیلومتر شبکه توزیع و ۷۵۰ کیلومتر خط انتقال می‌شود همچنین ۲۹۲ هزار انشعاب روستایی شامل ۷ هزار کیلومتر شبکه توزیع آب و ۵ هزار کیلومتر خط انتقال آب وجود دارد.

این مسئول گفت: جهت تامین آب شرب در سطح استان ۲۵۳ حلقه چاه وجود دارد همچنین ۴۹ درصد از آب‌های سطحی و ۵۱ درصد هم از آب های زیر زمینی از طریق چاه‌ها تامین می‌شود.

وی در ادامه به مشکلات آب در روستاهای سلیم بیگ و راژان‌ نیز اشاره و اظهار کرد: دو روستای سلیم بیگ و راژان به دلیل موقعیت‌های اجتماعی و استراتژیک خود و در نتیجه بالا رفتن مصرف آب با کمبود آب مواجه خواهند شد.

رضوی افزود: رفع مشکل آب روستای راژان در برنامه پروژه‌های سال جاری است و حفر چاه و ۳ کیلومتر لوله گذاری در سال ۹۹ برای روستای راژان انجام می‌شود.

وی گفت: در سطح استان ۴۱۴ روستای بالای ۲۰ خانوار که تحت پوشش برخورداری از آب آشامیدنی به زودی با ارتقای تجهیزات به شبکه‌های تحت پوشش شرکت آبفای استان وارد می‌شوند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید