11:57|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 10 تیر 1399 - 12:59
کد خبر: 14607

غبار وعده‌ها بر چهره ساختمان قدیمی رسانه ملی ارومیه

قدیمی‌ترین ساختمان رسانه ملی در ارومیه که قرار بود پیشتر از اینها از متروکه بودن رهایی یابد و تبدیل به موزه شود هنوز درگیر بلاتکلیفی است.
غبار وعده‌ها بر چهره ساختمان قدیمی رسانه ملی ارومیه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، قدیمی‌ترین ساختمان استانی تلویزیون ایران که در ورودی شهر ارومیه از سمت جاده سرو قرار داد و قدمتی بیش از 5 دهه را با خود یدک می‌کشد، هنوز به صورت متروکه به حال خود رها شده است.

معماری خاص مربوطه به دهه‌های گذشته قدیمی‌ترین ساختمان رسانه‌ای استان در ارومیه را منحصر به فرد کرده است اما صد حیف که این بنای قدیمی با ویژگی‌های معماری جالب توجهی که دارد در سایه بلاتکلیفی و بی توجهی مسئولین در حال فراموشی است.

بهمن ماه سال 94 در یکصد و دومین جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه که با دستور کار  اتخاذ تدابیر و تعاملات لازم برای احیای ساختمان قدیمی رادیو و تلویزیون محلی با مشارکت شهرداری ارومیه و اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی برگزار شد مقرر شد تا این بنای قدیمی به سرعت مرمت و احیا شود.

گرچه شورای شهر ارومیه در سال‌های گذشته وعده داده بود تا با بازسازی سریع، قدیمی‌ترین ساختمان رسانه ملی در ارومیه به موزه مجاهدت‌های خاموش تبدیل شود اما حال و روز فعلی این ساختمان تحقق این وعده را گواهی نمی‌دهد.

سال گذشته رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در گفت‌و‌گو با باریش خبر داده بود که تبدیل این ساختمان به موزه در مرحله مطالعات است ولی در ظاهر پروسه انجام مطالعات تا رسیدن به اجرا آنقدر طولانی بوده که هنوز درهای این موزه در قدیمی‌ترین ساختمان رسانه ملی به روی کسی گشوده نشده است.

گفتنی است؛ ساختمان صدا و سیمای آذربایجان غربی در ارومیه که نخستین مرکز تلویزیونی محلی ایران نیز محسوب می‌شود، با معماری خاصی که دارد در دوره پهلوی توسط دکتر جهانگیر درویش یکی از برجسته‌ترین اساتید معماری ایران طراحی و ساخته شده است.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید