22:06|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 10 تیر 1399 - 10:11
کد خبر: 14602
یادداشت:

جولان گرانی در آذربایجان‌غربی زیر سایه سوء مدیریت

بدون شک در پی شیوع کرونا کسب و کارهای بسیار زیادی تعطیل شدند و این مسئله آسیب جدی به وضعیت معیشتی مردم وارد کرد و نبود مدیریت صحیح در این اوضاع موجب شدت گرفتن گرانی در استان شده که نیازمند یک تحول اساسی است.
جولان گرانی در آذربایجان‌غربی زیر سایه سوء مدیریت


سرویس اقتصادی باریش‌نیوز، بی‌توجهی به وضعیت آشفته و گرانی بازارفروش اقلام مختلف در آذربایجان‌غربی مدت‌هاست که صدای مردم را درآورده و به‌نظر در مقابل خیل عظیمی از گلایه‌های مردمی، مسئولین هیچ توجهی به ساماندهی این وضعیت ندارند.

گرانی اقلام اساسی یکی از عمده‌ترین دغدغه‌های مردم در سراسر استان به‌شمار می‌رود اما تا کنون گویا چاره‌ای برای جلوگیری از جولان سودجویان در این اوضاع سخت معیشتی اتخاذ نشده است و صرفا به آمار و گزارش‌های کاغذی بسنده می‌شود.آیا وقت برخورد جدی با متخلفان نرسیده است؟

شیوع کرونا که سبب ایجاد مشکلات اقتصادی زیادی شده و به تبع آن وضعیت معیشتی مردم را با مشکل روبه رو کرده در این بین گرانی اقلام و سوء مدیریت در نحوه نظارت موجب بهره برداری سودجویان از وضعیت حاکم شده است.

اغلب مدیران از وضعیت مساعد بازار خبر می‌دهند که به‌نظر می‌رسد یا از بطن جامعه آگاهی چندانی ندارند و یا تمایلی برای انعکاس واقعیت‌ها ندارند که در هر صورت یک ضعف اساسی به شمار می‌رود و این سخنرانی‌ها صرفا به درد یک شوی خبری می‌خورد و هیچی تاثیری برای علاج گرانی ندارد مگر اینکه نظارت بر این اوضاع تشدید شود و جدیدیت بیشتری برای مدیریت و کنترل بکارگرفته شود.

مرغ، برنج، تخم مرغ و تعداد دیگری اقلام اساسی در ارومیه گران شده است و با قیمت‌های سلیقه‌ای به فروش می‌رسد که گویا علیرغم انتقادهای انجام گرفته کسی خیال ساماندهی این وضعیت را ندارد و همین موضوع به افراد فرصت طلب مجال سودجویی بیشتری را می‌دهد.
 
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید