03:55|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 08 تیر 1399 - 11:12
کد خبر: 14589
مدیرعامل شرکت مشاوران سبز زندگی کار آفرین آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش:

ارتقاء پوشش بیمه‌ای بیماری‌های خاص به 500 میلیون تومان

شرکت بیمه با موافقت‌هایی که از بیمه مرکزی دریافت کرده سقف پوشش بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج را به 500 میلیون تومان ارتقاء داده است.
ارتقاء پوشش بیمه‌ای بیماری‌های خاص به 500 میلیون تومان

لقمان پژومان، مدیرعامل شرکت مشاوران سبز زندگی کار آفرین آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با سرویس اقتصادی باریش‌نیوز، اظهار کرد: بیمه‌های زندگی با توجه به بلند مدت بودن قرار داد و همچنین ماهیت بسیار زیاد سرمایه گذاری که دارد، وقفه زمانی بین دریافت حق بیمه و پرداخت خسارت باعث شده تا امکان سرمایه گذاری بیشتری نسبت به سایر رشته‌های بیمه‌ای ایجاد کند.

وی افزود: با توجه به اهمیت بیمه‌های زندگی در تأمین مالی بازار سرمایه و رشد اقتصادی در کشورهای توسعه یافته، غالبا بیش از 50 درصد فعالیت شرکت‌های بیمه‌‌ای در کشورهای توسعه یافته را بیمه‌های زندگی به خود اختصاص داده است.

پژومان ادامه داد: این امر موجب مشارکت فعال و وسیع شرکت‌های بیمه‌ای در بازار سرمایه شده به واسطه تأمین جوه برای سرمایه گذاری در بنگاه‌های اقتصادی از قبیل خرید سهام، مشارکت در تأسیس شرکت‌ها و تقویت آن و سرمایه گذاری‌های مستقیمی که شرکت‌های بیمه انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: عملکرد بیمه‌های زندگی به ویژه بیمه‌های عمر و سرمایه گذاری با امکان ارائه پوشش‌های مورد نیاز از قبیل پوشش تأمین هزینه‌ بیماری‌های صعب‌العلاج بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد با توجه به پیشرفت علم بیماری‌های صعب العلاج قابل درمان و پیشگیری هستند و می‌توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد، اما در سطح کشور بسیاری از افرادی که به بیماری‌های سخت مبتلا می‌شوند متاسفانه فوت شده و بررسی‌ها نشان می‌دهدعاملی که باعث فوت این افراد می‌شود وقفه درمان آنان است چرا که این بیماری‌ها بسیار پر هزینه هستند و از پوشش خدمات بیمه‌ای و تامین اجتماعی برخوردار نیستند.

پژومان افزود: اما شرکت بیمه با موافقت‌هایی که از بیمه مرکزی دریافت کرده سقف پوشش بیماری‌های صعب‌العلاج را به 500 میلیون تومان ارتقاء داده است و پرداخت این مبالغ در مرحله ابتدا و تشخیص صورت می‌گیرد.
وی افزود: شخص با ارائه مدارک و مستندات در مرحله ابتدایی تشخصیص بیماری می‌تواند به صورت یه جا این مبلغ را دریافت کند.

مدیرعامل شرکت مشاوران سبز زندگی کار آفرین آذربایجان‌غربی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه درمان بیماری‌های سخت و صعب‌العلاج نیاز به روحیه قوی و پشتوانه مالی دارند از این رو تأمین بیمه برای امراض خاص باعث آرامش خاطر بیمه‌گذار می‌شود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید