21:30|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 08 تیر 1399 - 09:47
کد خبر: 14584

پیکر آذربایجان غربی با کرونا در حال احتضار است

آذربایجان غربی با افزایش تعداد بیماران بستری با نشانه‌های ابتلا به ویروس کرونا این روزها در اغما به سر می‌برد.
پیکر آذربایجان غربی با کرونا در حال احتضار است

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، با گذشت تنها یک هفته از فصل تابستان افزایش میزان ابتلا به ویروس کرونا آذربایجان غربی را در صدر استانهایی قرار داده که روزهای هشدار را گذرانده و اکنون وضعیت بحرانی را تجربه می کند.

نبود توجه به خود مراقبتی، عدم استفاده از ماسک و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی در کنار برگزاری مراسم های دورهمی با عنوان جشن عروسی و حضور در تجمعات غیر ضروری همه و همه بهانه ای برای این ویروس شده تا همچنان وضعیت آذربایجان غربی را با حضور خود در منطقه قرمز قرار دهد.

آمار فوتی های کرونایی در آذربایجان غربی از روزهای ابتدایی شیوع این بیماری تا کنون نیز مرز 400 نفر را رد کرده است و بدون شک عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و جدی نگرفتن وضعیت موجود می تواند به افزایش این موارد نیز ختم شود.

آذربایجان غربی در حال حاضر روزانه بیش از 800 نفر بستری سندرون حاد تنفسی و بیش از 500 نفری بستری مشکوک را در مورد ابتلا به ویروس کرونا تجربه می کند که این آمار نسبت به جمعیت این استان در وضعیت بحرانی قرار دارد و بدون توجه همگانی به رعایت مسائل بهداشتی خروج از این وضعیت کاری ناممکن و حداقل سخت به نظر می رسد.

با وجود بازگشت برخی از محدودیت ها برای کنترل شیوع ویروس کرونا در شهرهای مختلف آذربایجان غربی همچنان برخی از مردم بدون توجه در پارکها و بوستانهای حضور پیدا می کنند و سلامتی خود و دیگران را به خطر می اندازند.

شرایط فعلی آذربایجان غربی می طلبد که مسئولین ستاد استانی مقابله با کرونا احساس مسئولیت بیشتری کنند و قبل از آنکه دیرتر شود چاره ای برای پیکر بیمار استان داشته باشند وگرنه باید منتظر پیکر در حال احتضار آذربایجان غربی به دلیل همه گیری ویروس کرونا باشیم.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

نویده
1399/04/09 - 08:50

با سلام خوابگاه علوم پزشکی کلا باز بودن و هرکسی از یه شهری میاد که مشخص نیست سالمه یا نه؟ با تعطیلی اصناف و کسبه خوابگاه هم یه دو هفته تعطیل کنین

حمید
1399/04/09 - 08:40

بایدمسولین اصناف رابمدت دوهفته درارومیه تعطیل کنندچون بیناری شیوع بیشتری میکند

ناصر
1399/04/08 - 15:25

هیچ کس به فکر هیچکس دیگر نیست اوایل همه فکر میکردند که مردم دارند پروتکلها و فاصله را رعایت میکنند این به خاطر تعطیلات اول سال تا سیزده.بود همینکه تعطیلات تمام شد کارهای عادی و روزمره شروع شد که به این امار رسیدیم که مورد تعجب زایی نیست