20:33|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 07 تیر 1399 - 09:54
کد خبر: 14576
یادداشت:

ضعف مدیریتی در مهار کرونا آذربایجان‌غربی را زمین‌گیر کرد

استان در وضعیت بحرانی قرار دارد و ضعف مدیریتی در مهار کرونا یکی از اساسی ترین موارد چشمگیر به‌شمار می‌آید که می طلبد با تغییر اساسی تدبیری جدی برای آن اندیشیده شود.
ضعف مدیریتی در مهار کرونا آذربایجان‌غربی را زمین‌گیر کرد

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، کرونا در آذربایجان‌غربی هر روز قربانی ‌های بیشتری می‌گیرد و آمار بالای مبتلایان بارها صدای مسئولین کشوری را درآورده است اما تا کنون هیچ راهکار جدیدی برای مقابله با این ویروس در استان ارائه نشده و صرفا برخی برنامه‌ها در حال اجرایی شدن است که اثر بخشی آن در جامعه ملموس نیست.

متاسفانه در سطح استان با مراجعه بیش از 800 نفر به بیمارستان‌ها با علائم مشکوک به کرونا می‌توان به صراحت اعلام کرد وضعیت خوبی را شاهد نیستیم و ادامه این موضوع خساراتی را در پی دارد که ممکن است سالیان سال استان را دچار آسیب‌‌های اساسی در زمینه‌های مختلف نماید.

 تصاویر منتشر شده حکایت از برگزاری محافل ، جلسات، دیدارها و دورهمی‌های غیرضروری توسط برخی از مسئولین دارد که در شرایط کنونی ضرورتی برای برگزاری آن وجود نداشته باشد و یاد آور یک ضرب المثل معروف است: هرچه بگنند نمکش می‌زنند وای به روزی که بگنند نمک!

بنظر می‌رسد یک جای کار می‌لنگد از لجاجت مردم در روزهای بحرانی آذربایجان غربی گرفته تا برگزاری مراسمات غیر ضروری توسط مسئولین، که با مصوبات روی کاغذ در تضاد هستند و شاید تا زمانی که قوانین با جدیت بیشتری اعمال نشود نباید انتظار وضعیت بهتر از این را داشت.

علاوه بر مرکز استان، ارومیه در سایر شهرستان‌ها وضعیت مبتلایان به کرونا به طرز عجیبی روند افزایشی دارد و این موضوع از نادیده گرفتن کرونا توسط مردم و نبود مدیریت کافی در مهار کرونا نشات می‌گیرد که بهتر است برای مبارزه با بیماری و جلوگیری از آسیب‌های آن از حضور مدیران جلسه نشین در ادامه راه ممانعت به عمل آید.

آذربایجان‌غربی در حالی‌که اکنون محل سفر بسیاری از مسافران است اما تا این لحظه هیچ گزارشی از وجود تشدید قوانین برای مسافران ارائه نشده است و به نظر این دور و تسلسل ها در نحوه مدیریت حکایت از نبود یک برنامه جامع و مدون برای کنترل بیماری را دارد.

کلام آخر اینکه، اگر مدیریت به همین روال ادامه داشته باشد در سراسر استان شاهد افزایش مرگ و میر و گسترش آمار مبتلایان به این بیماری خواهیم بود که این مسئله یک زنگ خطر برای استان تلقی می‌شود ، بنابراین انتظار می‌رود فرمانداران در این اوضاع وخیم با اعمال قوانین سخت‌گیرانه از وقوع فاجعه در استان جلوگیری کنند.




 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید