12:10|جمعه, اردیبهشت 14 ,1403
تاریخ انتشار: 04 تیر 1399 - 10:21
کد خبر: 14556
باریش گزارش می‌دهد:

پرواز قیمت مرغ در بازار ارومیه

گرانی بسیاری از کالاها و اقلام اساسی این روزها مردم را کلافه کرده و قیمت مرغ نیز یکی از پروتئین‌های پرمصرف خانوار محسوب می‌شود با افزایش قیمت معنی‌داری در بازار ارومیه روبرو شده است.
پرواز قیمت مرغ در بازار ارومیه

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، گرانی در چند سال اخیر دیگر حرف و حدیث تازه‌ای برای مردم نیست و بازار به شوک‌های قیمت‌های نجومی اقلام و کالاهای مختلف عادت کرده است.

مشاهدات میدانی و پیام‌های مردمی حکایت از افزایش قیمت معنی‌دار و کمبود مرغ در بازار ارومیه دارد که در چند روز اخیر اتفاق افتاده است.

قیمت مرغ در بازار بالاتر از قیمت‌های اعلامی است
ناصر یکی از مخاطبان باریش در پیامی نوشته است، برخلاف اظهار نظر مسئولین مرغ یخ‌زده درحال حاضر در یکی از مراکز پرتردد عرضه مرغ با قیمت 13 هزار و 500 تومان عرضه می‌شود.

این شهروند با بیان اینکه قیمت مرغ گرم یکی از برندهای معمولی نیز 17 هزار و 800 تومان قیمت خورده، نظارت را حلقه مفقوده بازار کالاهای اساسی عنوان کرده است.

کالاهای اساسی برخلاف وعده مسئولین همچنان گران هستند
پناهی از دیگر شهروندان ارومیه در گلایه از قیمت مرغ در روزهای اخیر گفت: گرانی اقلام غذایی در یکی دو ماه گذشته بیش از حد توان مالی خانواده‌ها شده است.

وی با بیان اینکه مسئولین باید گوش شنوای مشکلات مردم و کنترل قیمت موادغذایی باشند، خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه مسئولین می‌گویند قیمت گوشت مرغ متعادل است و ارزان می‌شود ولی چند روز است یا در سطح شهر مرغ کم پیدا می‌شود یا اینکه قیمت آن بسیار افزایش یافته است.

این شهروند معتقد است اگر چند سال پیش با 50 هزار تومان می‌شد چند عدد مرغ با وزن مناسب برای مصرف یک ماهه خانواده تهیه کرد دیگر با این مبلغ به زور بتوانیم یک عدد مرغ با وزن مناسب آنهم برای چند وعده غذایی بخریم.

عرضه کم دلیل کمبود گوشت مرغ در بازار ارومیه
کریم عرب‌باغی، رئیس اتحادیه گوشت و مرغ ارومیه در گفت‌وگو با باریش نیوز با تاکید بر اینکه کمبود عرضه مرغ در بازار در حال پیگیری است، قیمت مرغ یخ زده در بازار امروز را 12 هزار تومان و قیمت مرغ گرم کشتار روز را 13 هزار تومان اعلام کرد.

این مسئول تصریح کرد: در چند روز گذشته به دلیل عرضه کم و تقاضای بالا، گوشت مرغ در بازار با کمبود مواجه شده و پیگیر حل این مشکل هستیم.

رئیس اتحادیه گوشت و مرغ ارومیه اضافه کرد: با توجه به اینکه در روزهای کرونایی قرار گرفتیم نظارت بر بهداشت مراکز عرضه گوشت و مرغ افزایش پیدا کرده و در صورت عدم رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط، مراکز توزیع گوشت و مرغ  پلمپ می‌شود.

دود نابسمانی در نظارت قیمت‌ها در چشم مصرف کننده

گرچه رئیس اتحادیه گوشت ارومیه اعلام کرده که قیمت مرغ در بازار ارومیه بین 12 تا 13 هزار عرضه می‌شود اما آنچه از پیام های مردمی و مشاهدات میدانی دریافت شده بر خلاف گفته مسئولین است و به نظر می رسد چرخه تولید تا عرضه گوشت مرغ در ارومیه بازهم به دلایلی معیوب است و دود این نابسمانی در قیمت‌ها فقط به چشم مصرف‌کننده می‌رود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید