05:21|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 03 تیر 1399 - 12:05
کد خبر: 14552
به مناسبت روز دختر؛

ریحانه‌های بهشتی حرمت دارند

سوم تیرماه در تقویم ملی به مناسبت سالروز ولادت حضرت معصومه (س) به نام روز دختر مزین شده تا بهانه‌ای باشد برای اینکه بگوییم و بدانند دختربودن حریم و حرمت دارد که باید حفظ شود.
ریحانه‌های بهشتی حرمت دارند

سرویس فرهنگی باریش‌نیوز، اولین روز از ماه ذی القعده ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) است که به عنوان روز دختر نام گذاری شده است.

حضرت معصومه (س) دارای طهارت روح و کمالات معنوی بالایی بودند، به گونه‌ای که به زائرانش وعده بهشت داده شده است.

حضرت معصومه (س) ویژگی‌های منحصر به فردی داشت، حرم آن حضرت و قبر نورانی‌اش برکات بزرگی دارد که در کمتر نقطه‌ای از زمین می‌توان یافت کرد.

این بانوی بزرگوار از جهت شخصیت فردی و کمالات روحی در بین فرزندان حضرت موسی بن جعفر (ع) بعد از برادرش، علی بن موسی‌الرضا علیه السّلام در والاترین رتبه جای دارد. این در حالی است که شیخ مفید و دیگران فرزندان دختر امام کاظم علیه السّلام حداقل هجده تن بوده‌اند و فاطمه در بین این‌همه بانوی مکرمه سرآمد بوده است.

ویژگی‌های بسیار خوب و بارز حضرت معصومه (س) باعث شد تا سالروز ولادت این حضرت در جهت ارج نهادن به  مقام دختران عفیف و پاکدامن جامعه نامگذاری شده است.

ریحانه های بهشتی امروز مادران فردای این سرزمین هستند و چه خوب که به بهانه این روز از دغدغه و مشکلات این قشر از جامعه باخبر بوده و درصدد رفع آن بر آیم. 

 دختران نقش بسیار مهمی در تربیت نسل متعالی دارند و تربیت صحیح این قشر از جامعه پشتوانه محکمی برای داشتن یک نسل متعالی است که براساس اصول و رفتارهای تربیتی مورد قبول جامعه تریت شدند.

جامعه امروزی در شرایط  حساس قرار گرفته از این رو پشتیبانی و حمایت خانواده ها از دختران می‌تواند تأثیرات خود را در دراز مدت به معرض نمایش گذارد که اثرات آن در جامعه در آینده آشکار می‌شود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید