20:38|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 02 تیر 1399 - 08:34
کد خبر: 14540
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌غربی خبر داد:

کشف بیش از 15 تن انواع موادمخدر در آذربایجان‌غربی

در سال گذشته 15 تن 998 کیلوگرم انواع موادمخدر در آذربایجان غربی کشف شده است.
کشف بیش از 15 تن انواع موادمخدر در آذربایجان‌غربی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، سردار مسعود خرم‌نیا، فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان امروز یکشنبه، دوم تیرماه جاری در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: سال گذشته ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در راستای کشفیات مواد مخدر اقدامات بسیار قابل توجهی انجام داده است.

وی افزود: تسلط دستگاه‌های مقابله با مواد مخدر در استان بسیار قابل توجه بوده و عملکردهای خود را به نحوه احسن انجام دادند و این امر به صورت مستمر و توسعه یافته پیش می‌رود.

سردار خرم نیا با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف‌گذاری مقابله با موادمخدر در سطح کشورموضوع پیشگیری است عنوان کرد: از سال گذشته بحث پیشگیری از موادمخدر در مدارس استان با جدیت آغاز شده  و به صورت هدفمند در سال جاری و بعد از بازگشایی مدارس ادامه می‌یابد.

وی به ارائه گزارش عملکرد تمامی دستگاه‌ها در بحث مبارزه با مواد مخدر اشاره و اظهار کرد: در سال گذشته 15 تن و 998 کیلوگرم انواع موادمخدر در سطح استان کشف شده است.

سردار خرم نیا افزود: دستگاه‌های مقابله با موادمخدر شامل فرودگاه، زندان، گمرک، سپاه، اداره کل اطلاعات، فرماندهی مرزبانی و فرماندهی انتظامی بوده که بیشترین میزان کشفیات مربوط به فرماندهی انتظامی استان با بیش از 9 تن کشف مواد مخدر گزارش شده است.

 این مسئول خاطرنشان کرد: در طول سال گذشته 651 نفر قاچاقچی در سطح استان دستگیر شده که در سه ماهه نخست سال جاری 178 نفر قاچاقچی دستگیر شده، همچنین در سال گذشته 2هزارو 910 نفر توزیع کننده موادمخدر دستگیر که در سه ماهه اول امسال، 624 نفر توزیع کننده مواد مخدر دستگیر شده است.

وی گفت: تعداد معتادین پذیرش شده در کمپ‌های سطح استان 3 هزارو 723 نفر در سال گذشته بود و 646 نفر در سال جاری پذیرش شده است.

سردار خرم‌نیا در ادامه به اقدامات حوزه‌های فرهنگی در پیشگیری از موادمخدر در سال گذشته و سه ماهه نخست سال جاری اشاره و تصریح کرد: 179 هزارو 290 نفر در حوزه آموزش خانواده در سال گذشته توسط دستگاه‌های مختلف در مورد پیشگیری از مصرف موادمخدر تحت آموزش قرار گرفتند که این آمار در سه ماهه نخست سال جاری به یک‌هزارو 500 نفر رسید.

وی خاطرنشان کرد: آموزش در محیط‌های آموزشی شامل مهد کودک، مدارس و دانشگاه‌ها در سال جاری 2 هزارنفر بوده و همچنین در سال گذشته آموزش در محیط‌های کاری شامل ادارت، کارخانجات، مراکز صنعتی، 5 هزارو 581 نفر بوده و امسال هزارو 550 نفر آموزش داده شده است.

سردار خرم‌نیا افزود: سال 1398 آموزش در راستای پیشگیری از مواد مخدر 474 هزارو 104 نفر بوده و در سال جاری 3 هزارو 400 نفر بوده است ، جمع کل در سال گذشته 669 هزار 520 نفر به صورت چهره به چهره یا از طریق فضای مجازی تحت آموزش قرار گرفتند و در 3 ماهه امسال 108 هزارو 450 نفر بوده است.

وی همچنین آمار فوتی‌ معتادین در سال گذشته را 27 نفراعلام کرد و افزود: از این تعداد 26 نفر مرد و یک نفر زن بودند  و در سه ماهه نخست سال جاری در حال حاضر از سوی پزشکی قانونی آمار فوتی‌ معتادین ارائه نشده است.

وی اظهار کرد: در اوایل شیوع ویروس کرونا اخباری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه افرادی که مصرف مواد مخدر و الکل دارند به این ویروس مبتلا نمی‌شوند در حالی که از نظر ع لمی مصرف موادمخدر ریه‌ها را به شدت درگیر کرده و سیستم دفاعی بدن را به شدت ضعیف می‌کند. 

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: بیشترین شیوه و روش کشف مواد مخدر در استان مبتنی بر اشراف و تسلط اطلاعاتی بر روی باندهای مواد مخدر است و در این حوزه نیروهای عمل کننده از تجربیات و آموزش‌های بسیار خوبی برخوردار هستند و در مواقعی که با عملیات‌های انتظامی منجر به کشف مواد مخدر می‌شود بدون درگیری و ایجاد تلفات است.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید