15:45|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 01 تیر 1399 - 10:05
کد خبر: 14535
یادداشت:

مراقب اعتیاد کودکان به اینترنت در ایام کرونا باشیم

کرونا باعث شده تا کودکان و نوجوانان بیش از ایام دیگر به استفاده از اینترنت و فضای مجازی روی بیاورند از این رو والدین باید مراقب اعتیاد کودکان به اینترنت در ایام کرونا باشند.
مراقب اعتیاد کودکان به اینترنت در ایام کرونا باشیم

 سرویس اجتماعی باریش نیوز، بدلیل شیوع ویروس کرونا مدارس از اسفند ماه سال 98 تعطیل شد و دانش آموزان با افزایش اوقات فراغت خود به اینترنت و بازی‌های اینترنتی روی آوردند که این باعث افسردگی در جوانان و نوجوانان می‌شود.

 والدین باید درباره مضرات و فواید استفاده اینترنت برای کودکان آگاه باشند و استفاده ازآن را به درستی به آن‌ها آموزش دهند.

استفاده بیش از حد از اینترنت و بازی‌های اینترنتی می‌تواند دانش آموزان را گرفتار آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد به بازی‌های اینترنتی کند و والدین باید نظارت بیشتری را برعملکرد فرزندانشان داشته باشند.

فضای مجازی و اینترنت می‌تواند تاثیر مستقیمی در اخلاق و تفکر فرزندان شما داشته باشد و حتی باعث افسردگی آنها هم شود.

تنهایی ، افسردگی ، اضطراب ، عزت نفس پایین برخی از مشکلات احتمالی است که فرزندان در استفاده بیش از حد از اینترنت بصورت آنلاین با آن مواجه هستند.

والدین باید اوقات فراغت بیشتری را با فرزند خود داشته باشند و با فرزند خود رابطه دوستانه و عاقلانه برقرار کنند تا آن‌ها احساس تنهایی را در خود حس نکنند.

والدین باید توجه داشته باشند  تا با برنامه ریزی اوقات فراغت خود را با فرزندان خود سپری کنند و زمان بیشتری را به فرزندان خود اختصاص دهند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید