14:06|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 31 خرداد 1399 - 11:33
کد خبر: 14530
یادداشت:

کلاهبرداری اینترنتی به ایستگاه امتحانات رسید!

طبق اعلام پلیس فتا، فروش و انتشار سوالات و دادن آزمون به جای افراد دیگر، از جمله این تخلفات است که متاسفانه شاهد بروز آن در ایام برگزاری امتحانات به صورت غیرحضوری هستیم.
کلاهبرداری اینترنتی به ایستگاه امتحانات رسید!

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، بازار کلاهبرداری‌های اینترنتی و فضای مجازی این روزها بسیار داغ است و کلاهبرداران به دنبال فرصت و بهانه کوچکی هستند تا اقدام به اخاذی کنند.

اگر فردی به طور غیرمجاز از سیستم‌‌های رایانه‌‌ای یا مخابراتی با ارتکاب اعمالی از قبیل وارد کردن، تغییر، محو، ایجاد یا متوقف کردن داده‌ها یا مختل کردن سیستم وجه یا مال یا منفعت یا خدمات یا امتیازات مالی برای خود یا دیگری تحصیل کند علاوه بر رد مال به صاحب آن‌ به حبس از یک تا پنج سال یا جزای نقدی از بیست تا یکصد میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

در شرایط کرونایی بسیاری از سودجویان از مشکلاتی که در این ایام به وجود آمده سوءاستفاده کرده و با ترفندهای مختلف و ایجاد اپلیکیشن‌های گوناگون، در فضای مجازی مردم را ترغیب به نصب آن می‌کنند تا نقشه‌های شوم خود را پیاده کنند.

چندی پیش پلیس فتا با انتشار خبری اعلام کرد که با توجه به اولویت قرار گرفتن آزمون‌های آنلاین به جای آزمون‌های حضوری در ایام شیوع کرونا، متاسفانه شاهد بروز برخی از تخلفات در این حوزه در فضای مجازی هستیم.

طبق اعلام پلیس فتا، فروش و انتشار سوالات و دادن آزمون به جای افراد دیگر، از جمله این تخلفات است که در صورت مشاهده این تخلفات در فضای مجازی از سوی پلیس فتا، علاوه بر ابطال نتیجه آزمون از سوی سازمان مربوطه، متخلفین به دلیل ایجاد اخلال در نظام آموزشی کشور، تحت پیگیرد پلیس فتا قرار می‌گیرند. 

سودجویان فضای مجازی این بار بر روی برگزاری امتحانات غیرحضوری دانشجویان و دانش‌آموزان زوم کردند و سعی دارند که از این طریق اقدام به کلاهبرداری نمایند غافل از آنکه پلیس فتا در کمین آنان است.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید