15:14|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1399 - 12:37
کد خبر: 14523
وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با باریش‌:

مراجعه حضوری برای ثبت شکایت حقوقی به مراجع قضایی نیاز نیست

قوه قضاییه به منظور خدمات رسانی آسان، کاهش اطاله دادرسی و احترام به حریم خصوصی اشخاص در راستای ماده ۱۷۵ قانون آیین دادرسی کیفری اقدام به طراحی سامانه‌ای تحت عنوان سامانه خدمات الکترونیک قضایی کرده است.
مراجعه حضوری برای ثبت شکایت حقوقی به مراجع قضایی نیاز نیست

نجات علی‌پور، وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، گفت: مردم با استفاده از سامانه خدمات الکترونیک قضایی یا همان سامانه ثنا مراجعه حضوری کمتری به دادگستری خواهند داشت و میتوانند پرونده های قضایی خود را در سامانه مذکور پیگیری کنند و حتی طرح دعوا و شکایت کیفری نیز از طریق سامانه مذکور میسر شده است.

وی افزود: ابلاغ اوراق قضایی به روش سنتی و تحویل آن درب منزل منسوخ شده است و هر شخص با ثبت نام در سامانه ثنا می‌تواند کلیه ابلاغ های مربوط به پرونده خود را در سامانه فوق مشاهده کند از دیگر مزایای سامانه ثنا ارسال اظهارنامه، پیگیری پرونده، امکان اعتراض به آرا،مشاهده اقدامات انجام شده پرونده‌ها، استعلام وضعیت وکیل و کارشناسان دادگستری و چندین خدمات دیگر است که مردم با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی می‌توانند در سامانه ثنا ثبت نام کرده و حساب کاربری دریافت می‌کنند و از بسیاری خدمات قضایی بهره شوند.

 علی ‌پور بیان کرد: مردم به علت نبود آگاهی کافی به سامانه مذکور و ابلاغ الکترونیکی،در بسیاری از پرونده‌ها متضرر شده و حقوق آنها تضییع می‌شود.

وکیل پایه یک دادگستری تاکید کرد: به همه همشهریان توصیه می‌شود حتماً در مورد سامانه ثنا و ابلاغ الکترونیک تحقیق کرده تا موجبات تضییع حقوق آن‌ها فراهم نشود زیرا در موارد بسیاری مشاهده شده است که اشخاص بعد از چندین ماه از صدور رای در مراجع قضایی و متعاقب مراجعه به وکیل دادگستری متوجه ابلاغ الکترونیکی شده اند که امکان دارد اعتراض به آرا نیز منقضی شده باشد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید