10:12|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1399 - 10:08
کد خبر: 14518
یادداشت:

شهریه دانشگاه‌ها و فریادی که شنیده نشد

اغلب دانشگاه‌ها باوجود عدم تشکیل کلاس به خاطر شیوع کرونا اقدام به اخذ کامل شهریه کردند و این در حالی انجام گرفت که گلایه‌مندی دانشجویان از این وضعیت به گوش متولیان نرسید.
شهریه دانشگاه‌ها و فریادی که شنیده نشد

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، پس از شیوع کرونا عموما در اخذ شهریه توسط مدارس غیرانتفاعی و حتی مهد کودک‌ها تغییراتی به وجود آمد اما متاسفانه شهریه بسیاری از دانشگاه‌ها به همان روال گذشته ادامه پیدا کرد و نارضایتی خیل عظیمی از دانشجویان مورد توجه مسئولین قرار نگرفت.

متاسفانه با توجه به شرایط اقتصادی موجود در بین خانواده‌ها و عدم توانایی مالی آن‌ها برای پرداخت شهریه‌ها این اوضاع تغییر چندانی نکرد و با وجود اینکه کلاس برای دانشجویان برگزار نشد اما شهریه در برخی از دانشگاه‌ها به طور کامل اخذ شد.

پیگیری و اصلاح این موضوع در شرایطی که مردم با وضعیت نامناسب اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند به نظر یکی از مطالبات اساسی به شمار می‌آید که پیشنهاد می‌شود ساماندهی آن جزو اولویت مسئولین امر باشد و با برنامه ریزی‌های جامع بخشی از آن مساعدت شود.

همچنین اگر در آینده نیز گسترش کرونا موجب تعطیلی دانشگاه شود بهتر است تغییراتی در روند اخذ شهریه ایجاد شود که سنگینی بار این معقوله از دوش بسیاری از خانواده‌ها در این روزهای سخت برداشته شود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید