19:27|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 26 خرداد 1399 - 10:56
کد خبر: 14503
یادداشت:

کسی حوصله شنیدن ندارد

اصحاب رسانه که در مقابله با کرونا از همان ابتدای پای کار بودند و دوشادوش مردم و مسئولین برای مهار این مهمان ناخوانده تلاش کردند، علیرغم آسیب های جدی از شیوع بیماری مشکلاتشان چاره گشایی نمی‌شود.
کسی حوصله شنیدن ندارد

سرویس فرهنگی باریش‌نیوز،با گذشت چندین ماه از ورود ویروس منحوس کرونا به آذربایجان‌غربی رسانه‌ها در زمینه اطلاع‌رسانی نقش بسزایی داشتند و تمام قد در کنار مردم و مسئولین ایستاند تا در مقابل این بیماری آگاهی و فرهنگ سازی‌های لازم را در راستای ایفای وظایف خود و عمل به رسالتشان را به بهترین نحو ممکن انجام دهند و این تاثیر در بطن جامعه ملموس بود تا جایی که حتی تا دور دست‌ترین نقاط تحت تاثیر قرار گرفتند و این موضوع قابل انکار نیست.

اما در این میان رسانه از جمله شغل‌هایی است که تاکنون علیرغم مشکلات اقتصادی و بی‌مهری از سوی مسئولین کمتر کسی به فکر این قشر بوده و در آذربایجان‌غربی نیز پرداخت به مشکلات و دغدغه‌های آنان به نظر می‌رسد جزو اولویت مسئولین  شهری و استانی نیست.

اگر در ادامه مسیر این روند ادامه داشته باشد قطع مشکلات زیادی برای دامن گیر خبرنگاران می‌شود که تبعات آن ممکن است جامعه را تحت تاثیر بگذارد و یکی از راهکارهای مسئولین برای حل این مسئله بنظر هم اندیشی نهادهای متولی جهت ارائه یک برنامه مدون در جلوگیری از تضرر مالی بیش از این در بین اصحاب رسانه است.

عدم انتشار رسانه های چاپی در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا بسیاری از دفاتر روزنامه ها و هفته نامه های استان را آنهم در ماه های اول سال جدید به تعطیلی کشید و باعث بیکاری فعالان بخش مکتوب رسانه‌ای شد اما با گذشت چندین ماه هنوز کسی پای شنیدن مشکلات این قشر از فرهنگ استان ننشته است تا ببیند کرونا با زندگی اصحاب رسانه در آذربایجان غربی چه کرده تا شاید برایش چاره ای داشته باشد.

نبود امنیت شغلی، عدم برخورداری از حمایت های اجتماعی مانند بیمه تامین اجتماعی و جور نبودن دخل و خرج رسانه ها کم نبود مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا هم این روزها به زندگی خبرنگاران و کسانی که در حوزه رسانه مشغول به کارند اضافه شده است.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید