19:02|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 26 خرداد 1399 - 10:35
کد خبر: 14502

کرونا با گردشگری آذربایجان‌غربی چه کرد!

شیوع ویروس کرونا در آخرین ماه سال گذشته و تداوم آن در تعطیلات عید نوروز خسارت قابل توجهی به گردشگری آذربایجان غربی زد که هر ساله در روزهای آغازین بهار میزبان مسافران زیادی بود.
کرونا با گردشگری آذربایجان‌غربی چه کرد!

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، آذربایجان غربی هر ساله به سبب طبعیت و جغرافیای ویژه‌ای که دارد در روزهای بهار و تابستان میزبان گردشگران بسیاری می شود  اما امسال گردشگری استان به دلیل شیوع ویروس کرونا در آخرین روزهای زمستان حال و هوای دیگری پیدا کرد.

تعطیلی هتل ها، اقامتگاه های بومی و مراکز اقامتی و رستورانها در کنار محدودیت‌های اعمال شده برای مسافرت‌های برون شهری فعالیت در بخش گردشگری استان را در روزهای ابتدایی سال به اغما برد.

به گفته جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی شیوع بیماری کرونا از ابتدا تا اوایل اردیبهشت سال جاری، ۴۲۰ میلیارد ریال به بخش گردشگری این استان خسارت وارد کرده است.

مسئولین استانی معتقدند که مراکز گردشگری استان در روزهای ابتدایی سال و تعطیلات ایام نوروز 40 درصد درآمد سالانه خود را کسب می کند اما کرونا امسال باعث شد که بسیاری از کسب و کارها در این حوزه به تعطیلی کشیده شود و تجربه رشد 60 درصدی اقامت مسافران در سال گذشته امسال دوباره تکرار نشود.

گفتنی است تعطیلی کسب و کارهای مرتبط با بخش گردشگری در آذربایجان غربی باعث بیکار شدن بیش از صدها نفر شد که در بخش های مختلف این صنعت در استان مشغول به کار هستند.

گرچه از ابتدای خرداد و بازگشایی مجدد فعالیت های مرتبط با بخش گردشگری و هتلداری فعالیت بسیاری از کسب و کارهای این حوزه آرام آرام به روال عادی بازگشته است، اما بدون شک صنعت گردشگری و هتلداری در روزهای پساکرونا با روزهای قبل از شیوع این ویروس تفاوت های بسیاری خواهد کرد.

برخی از متخصصان صنعت گردشگری، معتقدند مسافران در پسا کرونا علاوه بر هزینه و هدف سفر و مقصد گردشگری، در آینده به مسائل مربوط به بهداشت و ایمنی حفظ حریم‌های شخصی و فاصله‌گذاری و پاکیزگی حساس‌تر و دقیق‌تر می شوند و از این رو باید از امروز به فکر ایجاد زیرساخت های بهداشتی در حوزه گردشگری برای تجربه دوباره حضور میلیونی گردشگری در بهشت شمالغرب کشور یعنی آذربایجان غربی باشیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید